کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی بانک مرکزی را مانع کاهش نرخ دلار معرفی کرد + فیلم


کد خبر : ۱۹۸۹۵سه شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۲۱۷۹۷۰ بازدید

درحالی وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید رئیس‌جمهوری در مجمع بانک مرکزی نگفته که بانک مرکزی جلوی کاهش قیمت ارز را می‌گیرد که فیلم ...
روحانی بانک مرکزی را مانع کاهش نرخ دلار معرفی کرد + فیلمروحانی بانک مرکزی را مانع کاهش نرخ دلار معرفی کرد + فیلم

درحالی وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید رئیس‌جمهوری در مجمع بانک مرکزی نگفته که بانک مرکزی جلوی کاهش قیمت ارز را می‌گیرد که فیلم حضور روحانی در برج میرداماد روایت دیگری را نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم،‌ حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز شنبه هفته جاری بین بانکی‌ها و در مجمع بانک مرکزی به ولی‌الله سیف دستور داد تا ثبات را به بازار ارز برگرداند.

در بخشی از سخنان روحانی که در بخشهای خبری رسانه ملی پخش شد؛ روحانی خطاب به سیف گفت: "هر وقت به بانک مرکزی می‌گوییم دلار را ارزان کنید، انگار می‌خواهند از جیب خودشان پول بدهند".

روحانی البته این را گفت که نرخ دلار قابل قبول بود ولی یک مقدار باید پایین بیاید و ادامه داد: "در این دولت فهمیدیم دو چیز خیلی سخت است، یکی وقتی به بانک مرکزی می‌گوییم «قیمت دلار را پایین بیاور»، مثل اینکه می‌خواهد از جیب خود پول پرداخت کند، خیلی برایش سخت است؛ دوم اینکه به دستگاه‌های دولتی که می‌گوییم «بنگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنید»، می‌گویند «جان حاضریم بدهیم ولی بنگاه را نه»".

رئیس جمهور البته تأکید کرد که هرچند این دو کار سخت است ولی انجام می‌شود و در ادامه دستور تک‌نرخی شدن ارز را به بانک مرکزی داد و گفت اگر شد تا 6ماهه اول سال آینده اگر نه در 6ماهه دوم باید این مهم عملی شود.

کنایه روحانی به سیف نشان داد که بانک مرکزی تمایلی به کاهش قیمت دلار ندارد و از همین رو حتی به دستورات رئیس جمهوری نیز عمل چندانی نمی‌کند! البته این برداشتی آزاد از سخنان روحانی در جمع مدیران بانک مرکزی است.

ولی چند روز بعد از این اظهارات و بازتاب گسترده آن در محافل خبری و جامعه، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با رد این موضوع گفت: ‌اشاره رئیس جمهور این نبود که بانک مرکزی جلوی کاهش را می‌گیرد و یا دخالت کند بلکه رئیس جمهور اعلام کرد عده‌ای در مقابل کاهش محدود یا ملایم نرخ ارز مقاومت می‌کنند.

طیب‌نیا با تأکید بر اینکه قرار نیست نرخ ارز به‌صورت دستوری یکسان شود، گفت: افزایش یا کاهش آن را بازار تعیین می‌کند.

وی افزود:‌ مهمترین چیز در دولت این است که نرخ ارز متناسب با توان رقابت اقتصاد ملی تعیین شود یعنی موجب واردات بی‌رویه نشود و صادرات و تولید سرکوب نشود و ارزش پول ملی نیز حفظ شود. معتقدیم راه درست آن کنترل تورم است.


در ادامه فیلم سخنان روحانی در مجمع بانک مرکزی را مشاهده می‌کنید؛
 

بعد از انتشار سخنان رئیس جمهور در مجمع بانک مرکزی و بازتاب آن در بازار ارز، نرخ دلار که از چند روز قبل سیر نزولی را طی می‌کرد باز هم کاهش یافت.

روند نزولی نرخ ارز به‌گونه‌ای است که دلار از 3700 تومان هم‌اکنون به 3452 تومان در بازار آزاد رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها