کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعتراض به طرح افزایش مالیات نفت باراک اوباما در آمریکا


کد خبر : ۱۹۵۱۵شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷:۵۱۷۹۲ بازدید

طرح قانونی رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر افزایش مالیات بر نفت که قرار است به عنوان بخشی از منابع تامین بودجه‌ی سال 2017 به کنگره‌ی این کشور ...
اعتراض به طرح افزایش مالیات نفت باراک اوباما در آمریکااعتراض به طرح افزایش مالیات نفت باراک اوباما در آمریکا

طرح قانونی رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر افزایش مالیات بر نفت که قرار است به عنوان بخشی از منابع تامین بودجه‌ی سال 2017 به کنگره‌ی این کشور تسلیم شود، با مخالفت شدید حزب جمهوری‌خواه این کشور روبرو شد.
 
باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا قصد دارد روز سه‌شنبه ( 9 فوریه ) طرح قانونی افزایش مالیات بر نفت را به مجلس این کشور تقدیم کند. در این طرح آمده است که درآمد حاصل از دریافت مالیات بر هر بشکه نفت (سالیانه 20 میلیارد دلار) صرف حفظ محیط زیست و بهبود شرایط حمل و نقل خواهد شد. میزان مالیات بر هر بشکه نفت، ۱۰ دلار معادل 9 یورو تعیین شده است. کمپانی‌های بزرگ نفتی می‌توانند هزینه‌های مالیاتی را به بهای فروش نفت بیافزایند.

به گفته‌ی مقامات کاخ سفید، این تصمیم هم‌چنین برای تشویق شهروندان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین و حفظ محیط زیست اتخاذ شده است. بنا بر ارزیابی کارشناسان اقتصادی، مالیات بر نفت، سبب افزایش بهای بنزین (حدود 6 سنت در هر لیتر) خواهد شد. کارشناسان معتقدند که طرح قانونی اوباما از آن‌جا که اکثریت کرسی‌های مجلس در اختیار نمایندگان حزب جمهوری‌خواه است، به تصویب نخواهد رسید. استیو اسکالیس، یکی از نمایندگان بانفوذ حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد که به طرح اوباما رای مثبت نخواهد داد.

مخالفت کمپانی‌های نفتی

انتشار جزيیات طرح قانونی اوباما از هم‌اکنون با مخالفت شدید صاحبان کمپانی‌های بزرگ نفتی روبرو شده است. بان پیکنس، یکی از کلان سرمایه‌گذاران این رشته، طرح اوباما را "احمقانه" خواند و سخن‌گوی کنسرن نفتی "اتحادیه‌ی مستقل سهام‌داران نفت آمریکا" با اشاره به کاهش درآمد کمپانی‌ها در اثر نزول بهای نفت گفت: «در چنین شرایطی، افزودن به هزینه‌های شرکت‌های نفتی، کار عاقلانه‌‌ای نیست.» جیمز ویلیامز، کارشناس انرژی روزنامه‌ی "WTRG Economics" طرح اوباما را یک "شوخی" خواند.

بهای نفت در بازار جهانی در پی اعلام این خبر تغییری نکرد و مانند روز پیش بشکه‌ای 31،70 دلار معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها