کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نخستین محموله فرش ایرانی به آمریکا صادر شد


کد خبر : ۱۹۵۱۴شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸:۳۹۱۹۷۶ بازدید

رئیس مرکز ملی فرش ایران از صادرات اولین محموله فرش ایرانی به آمریکا خبرداد و گفت: اولین فرش‌های صادراتی ایران در لس آنجلس تحویل ...

رئیس مرکز ملی فرش ایران از صادرات اولین محموله فرش ایرانی به آمریکا خبرداد و گفت: اولین فرش‌های صادراتی ایران در لس آنجلس تحویل داده شد.

حمید کارگر گفت: بعد از اجرایی شدن برجام، فرش‌های دستباف ایرانی مجدد راه بازار سنتی و قدیمی خود را در پیش گرفتند و اولین محموله صادراتی فرش دستباف ایران از طریق بندر هامبورگ به لس آنجلس رسید.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: آمارهای گمرک آمریکا نشان می‌دهد در این ۵ سال، هندوستان بیش از دیگر رقبا توانسته است در بازار آمریکا حضور یابد و رتبه اول واردکنندگان فرش به این کشور را از آن خود کند؛ بنابراین برای ورود قدرتمند و مناسب به بازار آمریکا نباید از یاد برد که رقیبی فعال در آن بازار حضور دارد و از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که در این مدت، سلایق و نیاز بازار ثابت نمانده و به همین جهت طبیعی است که سلیقه، نگاه و نیاز مصرف‌کنندگان آمریکایی متفاوت شده باشد.

وی اظهار داشت: برای ورود موفق به این بازار باید نیاز کنونی خریداران به ویژه نسل جوان رصد شود، ضمن اینکه یادآوری برند پرشین‌کارپت به شهروندان آمریکایی و انجام تبلیغات هوشمندانه در بازار آمریکا در کنار رصد سلیقه مشتریان و نوع فعالیت رقبا می‌تواند بازاری بزرگ و بلندمدت را برای فرش ایران فراهم سازد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: ما از بازار آمریکا انتظار خلق معجزه و ایجاد جهش چشمگیر در اعداد صادراتی نداریم اما انتظار رشد صادرات و رونق بازار را می‌توان داشت، البته لغو عمومی تحریم‌های اقتصادی نیز برای بهبود صادرات فرش دستباف امیدبخش هستند و به بهبود فرایند صادرات در دیگر کشورها نیز امید داریم.

به گفته کارگر، صادرات کنونی فرش دستباف درخور توجه و مناسب نیست و بخشی از علل آن را در افزایش هزینه‌ها و ریسک صادرات باید جستجو کرد و از این رو لغو تحریم‌ها که به آسان شدن شرایط نقل و انتقال ارز و نیز کاهش هزینه‌های بیمه و حمل و نقل می‌انجامد، کمک کننده رونق صادرات خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها