کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تبلیغ فرش ماشینی دستباف گونه، فریب افکار عمومی است


کد خبر : ۱۶۶۸۵چهارشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۴۸۲۲۰۸ بازدید

سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت: تبلیغ فرش ماشینی دستباف گونه و دستباف نما توسط کارخانه های تولیدی این نوع فرش ها فریب افکار عمومی است.

حمید کارگر روز چهارشنبه در گفت‌و‌گویی افزود: در تبلیغات صورت گرفته محیطی و رسانه ای، الفاظ اینچنین ارائه می شود که این امر فاقد اعتبار است.

وی اضافه کرد: فرش ماشینی هم بخشی از صنعت فرش کشور را در اختیار دارد ولی نباید در تبلیغات صورت گرفته برای فروش بیشتر، نزدیک بودن به فرش های دستباف را نشان دهد.

وی اظهار کرد: در برخی از تبلیغات رسانه ای نیز دیده می شود که دار قالی را برای فرش های ماشینی نمایش می دهند که این امر نیز قابل قبول نیست.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه می توان برای فروش فرش های ماشینی به بازارهای صادراتی و بین المللی توجه داشت، ادامه داد: بهتر است که شهروندان ایرانی به عنوان خاستگاه اصلی تولید فرش در دنیا، از فرش های دستباف استفاده کنند که این امر نیازمند آگاهی سازی است.

به گزارش ایرنا، کارگر گفت: اگر شهروندان بدانند که تنوع محصول و قیمت در فرش های دستباف بسیار زیاد است و انواع ارزان قیمت این نوع فرش ها نیز در بازار وجود دارد، بازار فروش این بخش قابل توجه خواهد بود.

وی در بخش دیگری با اشاره به وجود یک میلیون قالی باف در کشور افزود: از این تعداد حدود 700 هزار نفر فعال هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد نیز نزدیک به 480 هزار نفر بیمه تامین اجتماعی شده اند و از مزایای آن بهره مند هستند.

ایران، خاستگاه اصلی فرش دستباف در دنیا به شمار می رود و بخش اعظمی از بازارهای جهانی فرش در دست کشورمان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها