کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ ارز 3600 تومانی مورد قبول بانک مرکزی نیست


کد خبر : ۱۹۴۳۹چهارشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۴۷۶۸۷۵ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نرخ ارز 3600 تومانی فعلی برای بانک مرکزی قابل قبول نیست از یکسان سازی نرخ ارز تا 6 ماه آینده ...

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نرخ ارز 3600 تومانی فعلی برای بانک مرکزی قابل قبول نیست از یکسان سازی نرخ ارز تا 6 ماه آینده خبر داد.

روز گذشته جلسه شورای مدیران ارشد بانک مرکزی با محوریت «اقتصاد مقاومتی» در حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد. در این نشست رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به کاهش دامنه نوسانات نرخ ارز در دولت یازدهم گفت: اکنون شاهدیم قیمت در محدوده 3600 تومان در نوسان است که البته برای بانک مرکزی این نرخ غیر قابل قبول می‌باشد و فکر می‌کنیم نرخ فعلی دلار مطابق منطق اقتصاد کشور نیست.

رئیس کل بانک مرکزی به دست‌های پنهانی‌ اشاره کرد که مانع بروز عینی دستاوردهای برجام در کشور می‌شود و افزود: دامنه نوسانات نرخ ارز تحت کنترل بانک ‌مرکزی است. سیف با تاکید بر این که جهت‌‌گیری‌های قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 وضعیت نظام بانکی را بهبود می‌بخشد تصریح کرد: با‌نک‌ها باید بدانند اگر بخواهند تکروی کنند و برخلاف ضوابط و مقررات بانکی تنها به سودآوری خود بیندیشند جهت حرکت آنها خلاف اقتصاد کشور است و در این زمینه بانک مرکزی به شدت مراقبت می‌کند.

در این نشست، معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه کشور دو بار تجربه یکسان‌سازی نرخ ارز را دارد خاطرنشان کرد: موضوع یکسان‌سازی نرخ ارز به عنوان یک کار مهم باید توسط دولت و بانک‌مرکزی پیگیری شود و به سرانجام برسد.

رئیس کل بانک مرکزی  در حاشیه این نشست در مورد یکسان سازی نرخ ارز که مورد تاکید معاون اول قرار گرفته است گفت: یکسان سازی نرخ ارز در دامنه 6 ماهه عملیاتی می‌شود زیرا با اجرای برجام می‌توانیم فضا را به این سمت هدایت کنیم.معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برنامه ملی بانک‌مرکزی برای اقتصاد مقاومتی نیز به زودی تصویب خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربیات دوران تحریم، اقتصاد کشور را به سمت رشد و توسعه هدایت کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها