کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استاندارد ایران یخچال فریزر‌های سامسونگ را تایید کرد


کد خبر : ۱۹۴۰۶سه شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۵۲۳۵۶۴ بازدید

پس از آنکه سازمان ملی استاندارد تعدادی از یخچال فریزرهای تولید شده سامسونگ در ایران را به دلیل نداشتن مجوز استاندارد توقیف کرد، در نهایت ...
استاندارد ایران یخچال فریزر‌های سامسونگ را تایید کرداستاندارد ایران یخچال فریزر‌های سامسونگ را تایید کرد

پس از آنکه سازمان ملی استاندارد تعدادی از یخچال فریزرهای تولید شده سامسونگ در ایران را به دلیل نداشتن مجوز استاندارد توقیف کرد، در نهایت با بررسی‌های انجام شده و اصلاحات صورت گرفته، شرکت تکوین الکترونیک موفق شد برای 10 مدل از محصولات خود پروانه و مجوز استاندارد دریافت کند.

در ماه‌های گذشته مسلم بیات - مدیرکل استاندارد تهران - با اشاره به بازرسی‌های این سازمان از مراکز تولید و نگهداری کالاهای مشمول استاندارد اجباری گفت: در جریان این بازرسی با همراهی نماینده سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 500 دستگاه یخچال و فریزر شناسایی شده است که به صورت مونتاژ در ایران و بدون مجوز استاندارد تولید می‌شده است.

البته پس از اعلام این مطلب مشخص شد که تعداد یخچال فریزرهای توقیف شده بیش از 900 مورد بوده است.

بیات پیش‌تر در این زمینه به ایسنا گفته بود که تولید، توزیع و تمرکز کالاهای مشمول استاندارد اجباری نیازمند دریافت پروانه استاندارد است که برند سامسونگ برای عرضه در ایران این استاندارد را دریافت نکرده است.

در حالی که گفته می‌شد مسئولان این شرکت در پی دریافت مجوزهای لازم برای تولید 16 مدل دیگر، از استاندارد هستند، در نهایت سازمان استاندارد در مجموع برای 10 مدل از محصولات این شرکت پروانه و مجوز بهره برداری صادر کرده است.

بر اساس مستنداتی که اداره کل استاندارد تهران در اختیار ایسنا قرار داده است، سامسونگ برای دو محصول خود پروانه و برای هشت مدل دیگر مجوز استفاده از علامت استاندارد را دریافت کرده است.

به این ترتیب سازمان استاندارد با صدور پروانه برای این دو محصول به شرکت تکوین الکترونیک، تولیدکننده محصولات سامسونگ در ایران مجوز داده است که برای دو مدل یخچال فریزر بدون برفک با گرید انرژی A+ و احجام 590 و 365 لیتر در کلاس آب و هوایی گرمسیری با نام تجارتی سامسونگ از علامت استاندارد استفاده کند.

همچنین مجوز سازمان استاندارد به این شرکت اجازه داده است که برای چهار مدل یخچال فریزر بدون برفک با احجام 850 و 480 لیتر با گرید انرژی A+، دو مدل فریزر بدون برفک خانگی با گرید انرژی A+ و حجم 310 لیتر و دو مدل یخچال فریزر بدون برفک با حجم 530 لیتر و گرید انرژی Aاز علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژی مطابق با مجوز مذکور استفاده کند.

به این ترتیب به رغم اینکه پرونده رسیدگی به تخلف صورت گرفته از سوی این شرکت مبنی بر تولید کالای مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت مجوز از سازمان ملی استاندارد ایران، در مراجع قضایی در جریان است ، این شرکت در حال حاضر با دریافت مجوز از سوی استاندارد، مشکلی برای تولید و توزیع محصولات دارای مجوز خود در بازار نخواهد داشت.

7kdn3vp7y9dyn7ossz.png

y1xfvhktixfmw5rwdf1y.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها