کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر با تسهیلات ارزان خارجی


کد خبر : ۱۹۳۵۶دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸:۴۷۱۶۲۶ بازدید

وزیر راه و شهرسازی از اجرای قطار سریع السیر با تسهیلات ارزانقیمت چینی و اروپایی خبر داد و گفت: برای نوسازی ناوگان ریلی با شرط ساخت در ...

وزیر راه و شهرسازی از اجرای قطار سریع السیر با تسهیلات ارزانقیمت چینی و اروپایی خبر داد و گفت: برای نوسازی ناوگان ریلی با شرط ساخت در ایران مذاکراتی با کشورهای اروپایی انجام شده است.  عباس آخوندی در نخستین همایش شهرسازی ریل پایه که به منظور توسعه شهری بر مبنای حمل و نقل ریلی برگزار شد اظهار کرد: به طور جدی با مشکل حمل و نقل در شهرها مواجه هستیم. شهر باید بر مبنای دسترسی به ایستگاه‌های مختلف حمل و نقل طراحی و ساخته شود ایستگاه نباید فقط محل سوار و پیاده شدن مسافر باشد، بلکه باید در کنار آن محلی برای گذراندن اوقات فراغت، درآمدهای اقتصادی، تبادل اطلاعات و از این قبیل باشد.

آخوندی با تأکید بر اینکه باید به ایران‌شهر قدیم برگردیم، گفت: شهروندان باید از زندگی در شهر لذت ببرند، چه کسی می‌‌تواند به پل صدر تهران احساس تعلق داشته باشد، اما می‌توان به میدان امام خمینی اصفهان، میدان نقش جهان اصفهان، میدان کریم‌خان زند شیراز احساس تعلق داشت. وزیر راه و شهرسازی گفت: چرا یک مسافر قطار تهران - شیراز باید 50 هزار تومان برای بلیت قطار در این مسیر پرداخت کند اما وقتی به ایستگاه راه‌آهن شیراز رسید 35 هزار تومان برای رفتن به شهر شیراز بابت آژانس بپردازد و این منطقی نیست.  آخوندی یادآور شد: برنامه‌ای 8 تا 10 ساله طراحی می‌شود تا همه شهرهای متوسط و بزرگ طراحی شهری بر مبنای ریل داشته باشند. وی درباره سفر اخیر خود به فرانسه و قراردادهای ریلی بیان کرد: طرح نوسازی ناوگان ریلی در قالب اجاره و اجاره به شرط تملیک به شرط ساخت در ایران پیگیری شد.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مذاکرات هنوز به قرارداد نرسیده است، گفت: مقرر شد اخذ تسهیلات ارزانقیمت از کشورهای ایتالیا و چین برای نوسازی و توسعه ناوگان ریلی داشته باشیم.  همچنین محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه‌آهن در این همایش گفت: برای نخستین بار است که ایتالیا می‌خواهد وام بلند مدت و ارزانقیمت به ایران بدهد. در کشور فرانسه هم مذاکراتی را با راه‌آهن فرانسه در خصوص نحوه طراحی ایستگاه‌ها داشتیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به امضای قرارداد خواهرخواندگی بین ایستگاه‌های ایران و فرانسه، گفت: یک قرارداد هم با یکی از بزرگترین شرکت‌های فرانسوی امضا و مقرر شده این شرکت، ایستگاه راه‌آهن تهران را طراحی مجدد کرده و امکاناتی جدید را به این ایستگاه اضافه کند. وی در خصوص موضع سازمان حمایت در مورد افزایش قیمت بلیت قطار گفت: یک اختلاف نظر حقوقی بین ما و سازمان حمایت وجود دارد.  بنابراین قرار شده تا جلسه‌ای بین وزرای مربوطه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل شود تا این موضوع حل و فصل شود.

امضای قرارداد نهایی خرید هواپیما تا 20 روز دیگر

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه پیش قرارداد خرید ۱۱۸ هواپیمای ایرباس به ارزش ۱۰ و نیم میلیارد دلار امضا شده است گفت: به دلیل ضعف ناوگان هوایی کشور سالانه 5 میلیارد دلار توسط مسافرهای ایرانی به جیب شرکت‌های هواپیمایی خارجی ریخته می‌شود.  وی افزود: شرکت هواپیمایی هما 45 فروند هواپیمای اِی 320، 45 فروند اِی 330، 16 فروند اِی 350 و 12 فروند اِی 380 را در قالب اجاره به شرط تملیک از ماه آینده به مدت هشت سال وارد ناوگان هواپیمایی کشور خواهد کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر میانگین پروازهای داخلی کشور توسط شرکت ایران ایر چهار و نیم میلیون مسافر در سال است، ادامه داد: امید است که بتوانیم با ورود هواپیماهای جدید به کشور این رقم را به 88 میلیون مسافر در سال رسانده تا بتوانیم در منطقه خاورمیانه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

آخوندی از شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) به عنوان مادر ناوگان هواپیمایی کشور یاد کرد و گفت: پیش قراردادهایی که به تنظیم و امضا رسیده توسط هما صورت گرفت و تأمین بیشتر هواپیما بعد از این باید توسط شرکت‌های خصوصی انجام پذیرد. پس‌ از امضای پیش قرارداد باید مراحل قانونی طی شود، دو طرف 20 روز کاری مهلت دارند تا به قرارداد نهایی دست یابند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها