کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درآمد کلان گردشگری حلال برای سنگاپور


کد خبر : ۱۹۲۵۶جمعه، ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۴۴۱۷۹۵ بازدید

سنگاپور از جمله این کشورهاست. نکته قابل‌توجه درباره گردشگری سنگاپور آن است که این کشور به منظور توسعه صنعت گردشگری خود در آسیا به ...
درآمد کلان گردشگری حلال برای سنگاپوردرآمد کلان گردشگری حلال برای سنگاپور

گردشگری حلال یکی از منابع درآمدی برای کشورهای مسلمان و گاهی غیر مسلمان به شمار می‌رود.

سنگاپور از جمله این کشورهاست. نکته قابل‌توجه درباره گردشگری سنگاپور آن است که این کشور به منظور توسعه صنعت گردشگری خود در آسیا به توسعه گردشگری حلال به منظور جذب گردشگران مسلمان در آسیا پرداخته است. به گونه‌ای که سنگاپور اقدام به ایجاد رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی کرده که به ارائه غذای حلال، تفریحات اسلامی و خدمات قابل قبول برای گردشگران مسلمان می‌پردازد. به‌طوری که در سال 2011 میلادی، شرکت سنگاپوری «کرسنت‌ریتینگ» که به رتبه‌بندی مقاصد گردشگری حلال می‌پردازد، این کشور را یکی از مقصدهای گردشگری مسلمانان عنوان کرده است. گسترش گردشگری حلال در کشوری مانند ایران که خود یک کشور مسلمان بوده و در همسایگی کشورهای مسلمان واقع شده، امری است که می‌تواند موجب توسعه گردشگری ایران شود. اگرچه در حال حاضر نیز صنعت گردشگری ایران برپایه اصول و قواعد اسلامی بنا شده اما در مقایسه با بسیاری از کشورهای غیرمسلمان در رتبه‌بندی‌های جهانی جایگاه پایین‌تری دارد. کشور سنگاپور در جنوب شرقی آسیا واقع شده و پایتخت آن سنگاپور نام دارد. این کشور در شبه جزیره مالایا قرار دارد. صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور است. از شگفتی‌های این کشور آن است که واردات و فروش و مصرف آدامس در سنگاپور ممنوع است. همچنین کشیدن سیگار در بیشتر نقاط سنگاپور ممنوع است و یکی از عواملی که گردشگران بسیاری را به این کشور جذب کرده آن است که زبان رسمی کشور سنگاپور زبان انگلیسی است.


درآمد سنگاپور از گردشگری

کشور سنگاپور تنها در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۱ میلادی ۵ میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد کسب کرد. این درآمد از خرید گردشگران خارجی در فروشگاه‌ها، هزینه‌ای که به منظور استفاده از جاذبه‌های تفریحی خرج کردند، هزینه هتل‌ها، مکان‌های سرگرمی و دیگر بخش‌ها به‌دست آمد. سنگاپور در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۱میلادی میزبان ۳/۲ میلیون گردشگر بود و نسبت به سال ۲۰۱۰میلادی، ۱۴ درصد رشد داشته است. در سال ۲۰۱۳ میلادی، سنگاپور، بوسنی و تایلند به عنوان ۳ کشور برتر در حوزه گردشگری اسلامی معرفی شدند. بسیاری از کشورهای غیرمسلمان به منظور جذب گردشگران مسلمان در حال رقابت و فراهم کردن امکانات مختلف هستند. سال ۲۰۱۴ میلادی سال چالش برانگیزی برای گردشگری سنگاپور بود. درآمد گردشگری سنگاپور برای سال ۲۰۱۴ میلادی ثابت ماند. تعداد گردشگران بین‌المللی این کشور ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود که ۳/۱ درصد کاهش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد. 

در سال ۲۰۱۵ میلادی کل جهان در جذب گردشگری با کاهش ۱۶ درصدی و در مبلغی که گردشگران برای اقامت می‌پردازند با کاهش ۹ درصدی مواجه بوده است. در نتیجه صنعت گردشگری با کاهشی ۲۴ درصدی در سال ۲۰۱۵ میلادی مواجه شد. سنگاپور در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان مقصدی جذاب برای گذران تعطیلات در میان مردم جهان باقی ماند. در سال ۲۰۱۵ میلادی کشور سنگاپور موفق شد حدود ۱۳ میلیون نفر گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب کند. پیش‌بینی می‌شود که صنعت گردشگری سنگاپور در سال ۲۰۲۵ میلادی، موفق به جذب حدود ۱۸ میلیون نفر گردشگر از سراسر جهان شود.


جاذبه‌های گردشگری سنگاپور

صنعت گردشگری یکی از صنایعی است که به عنوان منبع درآمد سنگاپور نقش موثری را در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند. وجود جاذبه‌های طبیعی بسیار، دارا بودن تنوع قومی و استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی از جمله دلایل محبوبیت این کشور در بین جهانگردان است. از جمله جاذبه‌های گردشگری سنگاپور می‌توان به محله اورچارد رود شامل مراکز خرید بزرگ، باغ وحش سنگاپور، باغ پرندگان جورونگ و جزیره گردشگری سنتوزا نام برد. همچنین هتلی به نام مارینا بی‌سندز که به شکل یک کشتی روی ۳ ساختمان بلند ساخته شده و استخری دارد که انتهای آن این ذهنیت را تداعی می‌کند که شناگران در حال افتادن از ساختمان هستند، مکان مناسبی برای گردشگران بین‌المللی به شمار می‌رود. پارک تفریحی یونیورسال استودیو که نمایش‌ها و وسایل بازی آن برپایه محصولات این استودیو طراحی شده؛ از دیگر جذابیت‌های این کشور برای گردشگران به شمار می‌رود. 

در جزیره سنتوسا (به معنی صلح و آرامش) که در ۲۰ کیلومتری شهر واقع شده؛ آکواریوم، زمین‌های گلف، باغ وحش، ورزش‌های آبی و برنامه نمایش دلفین‌ها از جاذبه‌های گردشگری هستند. پارک شبانه روزی سافاری سنگاپور نخستین پارک حیات وحشی است که بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد. مراکز خرید سنگاپور نیز جذابیت بسیاری برای گردشگران جهانی دارند، فروشگاه‌های متنوع و معتبر با نشان(برند)های بزرگ و بروز دنیا با قیمت‌های مناسب در حال ارائه خدمات به تمامی گردشگران هستند. بازارهایی مانند مرکز خرید پاراگون، بازار خرید، مرکز خرید مصطفی، و... ازجمله بازارهای شهر سنگاپور هستند. گفتنی است اسکله کلارک مکانی است برای تفریح و خرید چون فروشگاه‌های زیادی در آن اجناس متنوعی را به فروش می‌رسانند و رستوران‌ها هم پذیرای گردشگران هستند. در محله چینی‌ها اجناس ارزان‌قیمت چینی به فروش می‌رسد و ساکنان این محله افراد مهاجرت کرده از چین هستند، همچنین ساختمان‌هایی با معماری چینی در این محله دیده می‌شود.


در پایان

کشور سنگاپور هم دارای گردشگری حلال است و هم گردشگری مورد پسند کشورهای غربی. این کشور هم جاذبه‌های طبیعی دارد و هم جذابیت‌های تجاری و تفریحی. اما نکته‌ای که بسیاری از مسئولان کشور به آن توجهی نداشته‌اند آن است که صنعت گردشگری حلال و گردشگری مورد قبول مسلمانان می‌تواند موجب توسعه صنعت گردشگری شود. کشور ایران نیز از جمله کشورهایی است که می‌تواند با توجه به تجارت برند حلال از مزیت‌های صنعت گردشگری حلال استفاده کند. به طوری که می‌تواند بسیاری از مسلمانان اطراف خود را جذب کند. کشوری با قدمت چند هزار ساله و جاذبه‌های طبیعی گوناگون، تنوع قومی و تمامی ویژگی‌های مورد علاقه گردشگران می‌تواند درآمد خوبی از گردشگری کسب کند. 
 


صبا رضایی - گروه تجارت / صمت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها