کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشتی یونانی، نفت ایران را به اروپا می‌برد


کد خبر : ۱۹۲۲۶چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۲۳۱۵۷۹ بازدید

یکی از مدیران شرکت دیناکوم تانکرز منجمنت، که مقر اصلی آن در حومه آتن قرار دارد گفت، با این شرکت برای حمل نفت ایران به اروپا تماس ...
کشتی یونانی، نفت ایران را به اروپا می‌بردکشتی یونانی، نفت ایران را به اروپا می‌برد

یکی از مدیران شرکت دیناکوم تانکرز منجمنت، که مقر اصلی آن در حومه آتن قرار دارد گفت، با این شرکت برای حمل نفت ایران به اروپا تماس گرفته شده است.

از یک شرکت حمل و نقل دریایی یونانی دعوت شده تا در حمل نفت ایران مشارکت کند.

اودیسئوس والاتساس، یکی از مدیران شرکت دیناکوم تانکرز منجمنت، که مقر اصلی آن در حومه آتن قرار دارد گفت، با این شرکت برای حمل نفت ایران تماس گرفته شده است.

وی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرد. بر اساس گزارش های جمع آوری شده توسط بلومبرگ از واسطه های کشتیرانی، دو شرکت لیتاسکو و کیا اسپانولا دی پترولس (کپسا)، محموله های نفتی از ایران دارند که برای حمل آنها به مقصد کشورهای غربی در ماه آینده به تانکر نیاز خواهند داشت.

از زمان وضع تحریم ها تقریبا کل نفت ایران به بازار آسیا ارسال می شد. بسیاری از این تحریم ها از ماه جاری لغو شده است.

بازار نفت منتظر است تا ببیند ایران با چه سرعتی می تواند صادرات نفت خود را در بازار مواجه با مازاد عرضه افزایش دهد. اروپا واردات نفت از ایران را در دوران تحریم متوقف کرده بود. اکنون چند پالایشگاه اروپایی می گویند قصد دارند روابط تجاری با ایران را از سر بگیرند.

اوله هانسن، استراتزیست ساکسو بانک در این باره گفت: «بازار روی بازگشت روزانه نیم میلیون بشکه نفت ایران حساب کرده است... بازار اساسا می گوید: بشکه های نفت را به من نشان بده. بگذار ببینیم چقدر می توانی به بازار بیاوری.»

بخش عمده ای از حمل ونقل نفت ایران در طول دوره تحریم ها توسط ناوگان کشتیرانی خود این کشور و کشتی داران آسیایی حمل می شد. شرکت هلنیک پترولیوم یونان اولین شرکت اروپایی بوده که پس از لغو تحریم ها قرارداد خرید نفت با ایران منعقد کرده است.

ایگناسیو رودریگوئز سولانو، سخنگوی شرکت کپسا گفت، این شرکت به صورت تاریخی از ایران نفت می خریده و پس از لغو تحریم ها اگر  به صرفه باشد، مجددا خرید نفت از ایران را مورد توجه قرار خواهد داد. سخنگوی شرکت لیتاسکو از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها