کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران در آخرین روز کاری هفته


کد خبر : ۱۹۲۱۸چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۱۰۲۰۱۳ بازدید

بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته پرتحرک خود شاهد پس گرفتن رکورد 71 هزار واحدی شاخص کل بورس بود بازاری که با افزایش عرضه سهام ...

بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته پرتحرک خود شاهد پس گرفتن رکورد 71 هزار واحدی شاخص کل بورس بود بازاری که با افزایش عرضه سهام از سوی برخی حقوقی‌های هیجان‌زده برای عبور از این کانال اندکی تامل کرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 7 بهمن ماه 94،  با افزایش 11 واحدی به رقم 71 هزار و 11واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 5 واحدی عدد 11 هزار و 413 واحد را تجربه کرد.

این در حالی بود که شاخص سهام آزاد شناور با افت 35 واحدی عدد 79 هزار و 361 واحد را به  نمایش گذاشت.

در عین حال شاخص بازار اول در حالی با کاهش 6 واحدی به رقم 49 هزار و 416 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 109 واحد رشد عدد 156 هزار و 969 واحد را برای خود ثبت کرد.امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 5 واحد افت عدد 756 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 87 واحد، تاپیکو با 83 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان 87 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 155 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با 45 واحد و بانک تجارت با 42 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

امروز ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی از 818 میلیارد تومان فراتر رفت که در بازار نقدی بورس ارزش معاملات خرده‌فروشی سهام به اندکی بیش از 571 میلیارد تومان بالغ شد این رقم ناشی از دست به دست شدن 3 میلیارد و 156 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 167 هزار و 819 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی تهران، سخت‌آژند، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، قرارداد آتی بانک پارسیان، صنایع شیمیایی فارس، پتروشیمی مبین، بانک پارسیان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان،‌ حق تقدم کارت اعتباری ایران کیش،‌ فروسیلیس ایران، گروه صنعتی سپاهان، آلومراد، ‌دوده صنعتی پارس، نوش مازندران، مهندسی تکنوتار، فراوری مواد معدنی ایران، پارس سوئیچ، سخت آژند، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، عمران و سازندگی استان قزوین بازگشایی شدند.

امروز بازار سهام شاهد متعادل شدن اغلب معاملات در گروه‌های پیشرو بازار از جمله گروه بانک‌ها و برخی خودرویی‌ها بود. در عین حال در نماد معاملاتی دو شرکت پتروشیمی مبین و ایران ترانسفو امروز به ترتیب تا 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان و 5 میلیارد و 500 میلیون تومان معاملات کد به کد صورت گرفت.

به گزارش فارس، امروز تخلیه هیجان سهامداران اغلب حقیقی بازار و همسو با رنج‌های آبشاری برخی سبدگردان‌ها و حقوقی‌های بزرگ بازار اندکی از سرعت حرکتی بازار در مدار صعودی کاسته شد.

این در حالی بود که تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام همچنان به افزایش امیدواری‌ها در بازار سهام افزوده است.

در این میان اگر چه وجود حباب در بورس تا این لحظه مشاهده نمی‌شود، اما با توجه به وضعیت اقتصاد کشور رعایت جانب احتیاط برای ورود به سهام شرکت‌های مختلف ضروری است.

آنچه این روزها بازار سهام نیاز دارد تا در حد و اندازه بازار سرمایه دنیا خودنمایی کند برداشتن دامنه نوسان قیمت و حجم مبنا و افزایش حجم سهام شناور در بازار است.

امروز در فرابورس تهران نیز عرضه اولیه سهام «وسبحان» در حالی صورت گرفت که هر سهم این شرکت با قیمت 149 تومان به ازای هر سهم کشف قیمت شد.

انتظار می‌رود، قیمت این سهم با توجه به برآورد ارزش خالص دارایی‌ها آن تا مبلغ 220 تومان بتواند افزایش یابد.در عین حال در گروه قطعه‌سازی‌ها نیز امروز بهترین شرایط برای معامله‌گران نوسان گیر و کوتاه مدت فراهم بود. در این گروه شکسته شدن مقاومت‌های تکنیکالی زمینه برای تحرک معامله‌گران را فراهم کرده است.

امروز در عین حال با وجود افزایش عرضه‌های متعادل کننده، اما افزایش انگیزه‌های خرید باعث شد، تا این انتظار برای بازار سهام به وجود آید که اصلاح موقت شاخص‌های بورس برای پس گرفتن رکوردهای از دست رفته زمان چندانی نبرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها