کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۹۲۰۲چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۵۷۱۰۳۴ بازدید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی در آستانه نخستین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2016 میلادی همچنان نزدیک به ...

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی در آستانه نخستین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2016 میلادی همچنان نزدیک به بالاترین سطح در 12 هفته اخیر رسیده است.

کاهش ارزش دلار آمریکا در شرایطی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نخستین نشست فدرال رزرو در سال 2016 هستند، تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است. بر اساس این گزارش به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست امروز خود نرخ بهره را بدون تغییر نگه خواهد داشت. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و منطقه یورو احتمالا مانع از آن خواهد شد تا فدرال رزرو نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد.

فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده بود.

گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس نیز با کاهش روبرو شده است. بارناباس گان تحلیلگر ارشد او سی بی سی بانک چین تاکید کرد: شرایط اقتصادی جهان ریسک های زیادی را به وجود آورده و در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را افزایش دهد.

قیمت هر اونس طلا نیز امروز به 1121 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به بیش از 1123 دلار رسید که این بالاترین رکورد از 3 نوامبر بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی جهان ادامه یابد قیمت طلا به زودی به بیش از 1150 دلار خواهد رسید و جای تعجبی نخواهد بود اگر قیمت طلا تا پایان سه ماه نخست امسال به بیش از 1200 دلار برسد.

قیمت طلا پس از کاهش 10 درصدی در سال 2015 میلادی از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6 درصد رشد داشته است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به بیش از 21.52 میلیون اونس رسیده که این بالاترین رقم از 5 نوامبر به شمار می رود.تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ طی سال 2015 میلادی با افزایش روبرو شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، آمارهای رسمی حاکی است کاهش قیمت جهانی طلا موجب شده تا تقاضا برای این فلز زرد در بازار چین طی ماه دسامبر با رشد چشمگیری روبرو شود.بر اساس این گزارش خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ طی سال 2015 میلادی به 861.7 تن رسیده است. این رقم در سال 2014 میلادی نیز به 813 تن رسیده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها