کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش نسبی قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه


کد خبر : ۱۹۱۳۴دوشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۱۷۸۴۶ بازدید

به دنبال ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و انتظارات سرمایه گذاران نسبت به کاهش احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ...
افزایش نسبی قیمت جهانی طلا امروز دوشنبهافزایش نسبی قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه

به دنبال ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و انتظارات سرمایه گذاران نسبت به کاهش احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده، قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که با توجه به اوضاع نگران کننده اقتصاد جهانی، احتمال اینکه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره خود را طی ماه های آینده افزایش دهد، کمتر شده است. بر اساس این گزارش در حالی که قیمت جهانی طلا در سال گذشته برای سومین سال متوالی با کاهش 10 درصدی روبرو شده ، فدرال رزرو آمریکا نیز برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده و گمانه زنی های مختلفی در خصوص افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده مطرح شده است.

نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است روز چهارشنبه برگزار شود و بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.

کاهش انتظارات تورمی و وضعیت نگران کننده اقتصاد آمریکا موجب شده تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو کمتر شود.

قیمت هر اونس طلا نیز امروز دوشنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1101 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته نیز حدود یک درصد افزایش یافته است.

مارک تو تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری وینگ فونگ در این باره گفت: با توجه به مشکلات موجود در بازارهای مالی و سهام و همچنین اوضاع نگران کننده اقتصاد جهانی، فدرال رزرو نمی تواند نرخ بهره را برای چندین بار در سال 2016 افزایش دهد.

وی افزود: اگر طلا بتواند بالاتر از 1100 دلار در هر اونس تثبیت شود به نظر من خواهد توانست طی ماه های آینده به بیش از 1200 دلار نیز برسد.

انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس نیز کاهش یافته است.

برپایه گزارش سایت طلا، کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی رویترز اعلام کرده اند که فدرال رزرو امسال حداکثر 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. کارشناسان اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که فدرال رزرو امسال 4 بار نرخ بهره را افزایش می دهد. کاهش ارزش دلار آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. به نظر می رسد برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و همچنین انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها