کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد تاریخی 27 دلار برای هر بشکه


کد خبر : ۱۹۰۰۶پنجشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۲۵۱۸۸۵ بازدید

بهای نفت‌خام به کمتر از 27 دلار در هر بشکه رسید. این بیشترین سقوط بهای نفت در 12 سال گذشته است و به اقتصاد کشورهای متکی به درآمدهای ...
رکورد تاریخی 27 دلار برای هر بشکهرکورد تاریخی 27 دلار برای هر بشکه

بهای نفت‌خام به کمتر از 27 دلار در هر بشکه رسید. این بیشترین سقوط بهای نفت در 12 سال گذشته است و به اقتصاد کشورهای متکی به درآمدهای نفتی، از جمله ایران که تازه از بند تحریم‌ها رها شده، آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد.

بهای نفت‌خام در بازار آمریکا با سقوطی که از سال 2003 بی‌سابقه است، در روز چهارشنبه (30 دی/ 20 ژانویه) به کمتر از 27 دلار در هر بشکه رسید. ثبت رکوردی تاریخی در سقوط بهای نفت‌خام، نتیجه اشباع عرضه در بازارهای جهانی است و برخی تحلیلگران بازار انرژی می‌گویند ممکن است مدتی طولانی ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت‌خام در سال جاری میلادی تا کنون کاهشی 25 درصدی را پشت‌سر گذاشته و این شیب تند کاهش قیمت‌ها از زمان بحران اقتصاد جهانی در سال 2009 سابقه نداشته است. به رغم کاهش تاریخی قیمت، کشورهای تولیدکننده نفت همچنان به صدور نفت‌خام به بازار اشباع‌شده جهانی ادامه می‌دهند.

کاهش رشد اقتصادی در جهان، به ویژه در چین، در کنار افزایش چشمگیر عرضه نفت در پی لغو تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران، از مهم‌ترین علل سقوط بهای نفت‌خام در بازارهای جهانی است. با گشایش بازارهای بورس در روز پنج‌شنبه، بهای نفت‌خام به ثباتی نسبی رسیده است.

گفته می‌شود در حال حاضر تولیدکنندگان نفت چیزی در حدود دو میلیون بشکه نفت مازاد بر نیاز بازارهای جهانی عرضه می‌کنند. تحلیلگران بازار هشدار می‌دهند که ادامه اشباع بازار نفت‌خام فشارهای کمرشکنی به همه بازارهای جهانی وارد خواهد کرد.ونزوئلا خواستار برگزاری نشست اضطراری کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) شده است تا نمایندگان کشورهای عضو راهکارهایی برای افزایش بهای نفت بیابند. برخی از کشورها با درخواست این کشور برای برگزاری نشست اضطراری مخالفت کرده‌اند.

از آنجایی که برخی کمپانی‌های کشتی‌رانی اعلام کرده‌اند که به زودی روابط تجاری خود با ایران را از سر خواهند گرفت، برخی تحلیلگران بر این باورند که ممکن است تسهیل ورود نفت‌خام ایران به بازار اوضاع را متشنج‌تر کنند.روز سه‌شنبه آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد که "جهان ممکن است در اشباع عرضه نفت در سال 2016 غرق شود." قرار است در روز پنج‌شنبه گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده درباره وضعیت بازار هم منتشر شود. تحلیلگران بازار انرژی می‌گویند اشباع نفت‌خام در بازار ممکن است دست‌کم تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها