کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا وارد کانال 1100 دلاری شد


کد خبر : ۱۹۰۰۲پنجشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۱۷۱۰۸۸ بازدید

قیمت طلا که روز گذشته در بازارهای بین المللی با رشد چشمگیری مواجه شده بود، امروز پنج شنبه با افت نسبی روبرو شد که علت اصلی آن افزایش ...

قیمت طلا که روز گذشته در بازارهای بین المللی با رشد چشمگیری مواجه شده بود، امروز پنج شنبه با افت نسبی روبرو شد که علت اصلی آن افزایش نسبی شاخص سهام در بازارهای جهانی و رشد قیمت نفت بوده است.

بهبود شاخص سهام در بازارهای بین المللی و همچنین افزایش قیمت نفت موجب شده است تا تقاضا برای طلا با کاهش همراه شود و این مساله افت نسبی قیمت طلا را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که روز چهارشنبه به بالاترین سطح در 2 هفته اخیر رسیده بود امروز پنج شنبه با کاهش همراه شده است.

قیمت طلا در روزهای گذشته تحت تاثیر افت شدید شاخص سهام، نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و تنش های سیاسی بین المللی با افزایش روبرو شده و روز 8 ژانویه به بیش از 1112 دلار رسیده بود.

شاخص سهام آسیا و قیمت نفت امروز با افزایش نسبی روبرو شده ولی به نظر می رسد اوضاع در بازارهای بین المللی همچنان شکننده است. بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی بانک تاکید کرد: جای تعجبی نخواهد بود اگر قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام و تغییرات نرخ ارز با افزایش بیشتری روبرو شود.

قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه به 1100 دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد روز گذشته به بیش از 1109 دلار افزایش یافت که بالاترین رقم از 8 ژانویه به شمار می رود.

قیمت طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1100 دلار تلاش زیادی می کند. به نظر می رسد نگرانی های مربوط به افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده و گمانه زنی های زیادی در خصوص افزایش مجدد نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده مطرح شده است.

گان افزود: قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 950 دلار خواهد رسید. در صورت افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو قیمت طلا با افت ببشتری همراه خواهد شد.

گزارش سایت طلا حاکیست، موسسه تحقیقاتی بی ام آی نیز پیش بینی کرد قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به خاطر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ بهره این کشور به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید.

البته اگر اقتصاد آمریکا نتواند انتظارات را برآورده کند و طی ماه های آینده با کاهش رشد روبرو شود احتمال افزایش قیمت طلا تا 1200 دلار وجود خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها