کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی به مرز 1090 دلار رسید


کد خبر : ۱۸۹۲۶سه شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۱۰۱۱۱۲ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده در چین قرار گرفت و به مرز 1090 دلار در هر اونس رسیده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سال 2015 میلادی با کاهش شدیدی روبرو شده و به پایین ترین سطح در 25 سال گذشته رسیده است.

بر اساس این گزارش کاهش رشد اقتصادی چین و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی این کشور موجب افزایش تقاضا برای طلا شده است. رشداقتصادی چین در سال 2015 میلادی به کمتر از 6.9 درصد رسیده است که این رقم در 25 سال اخیر بی سابقه بوده است.

رشد اقتصادی چین در سه ماه چهارم سال گذشته نیز به 6.8 درصد رسیده است.  شاخص سهام آسیا نیز پس از انتشار آمارهای رشد اقتصادی چین با تغییر چندانی روبرو نشده و قیمت نفت همچنان تحت فشار زیادی قرار دارد. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده است.

مایکل مک کارتی تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس تاکید کرد: ادامه روند صعودی ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد. به نظر من سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1098 دلار خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه بدون تغییر چندانی نسبت به شب گذشته به 1090 دلار رسیده است. قیمت طلا روز 12 ژانویه تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و تشدید تنش های سیاسی بین المللی به بیش از 1112 دلار رسیده بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی وضعیت نگران کننده چین و افزایش تعرفه واردات طلای هند مانع از رشد چشمگیر تقاضای طلا در این دو کشور خواهد شد و این عامل تاثیر زیادی بر فشار بر قیمت طلا خواهد داشت.

مک کارتی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا هستند و به همین علت تمایلی برای خرید این فلز زرد در شرایط فعلی ندارند.

گزارش سایت طلا حاکیست، برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها داشته باشد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت. بانک مرکزی اروپا نیز روز پنج شنبه تصمیم خود در خصوص نرخ بهره را اعلام خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها