کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه


کد خبر : ۱۸۷۱۹چهارشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸:۱۲۱۳۴۲ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه تحت تاثیر بهبود شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی و کاهش تقاضا برای این فلز زرد با افت ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه تحت تاثیر بهبود شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی و کاهش تقاضا برای این فلز زرد با افت نسبی همراه شده است.

 قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه برای چهارمین روز متوالی با کاهش روبرو شده است که علت اصلی آن افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص چین بوده است. بر اساس این گزارش بهبود وضعیت بازار سهام موجب کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی شده است. افزایش ارزش دلار آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

تلاش های چین برای برقراری ثبات در بازار سهام و جلوگیری از افت فعالیت های اقتصادی این کشور به نفع شاخص سهام بوده و موجب کاهش قیمت طلا و نفت شده است.قیمت جهانی نفت نیز برای نخستین بار در 12 سال گذشته به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رسیده است.

قیمت هر اونس طلا نیز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1085 دلار رسیده است. شو جیانگ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری شاندونگ گلد تاکید کرد: بازار منتظر دومین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه مارس است. این مساله تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار خواهد داشت بنابر این قیمت طلا تحت فشار بیشتری قرار گرفته است.

قیمت طلا اوایل ژانویه تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی و بازار سهام چین به بالاترین سطح خود در 9 هفته اخیر رسیده بود و به بیش از 1100 دلار افزایش یافت.فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده و احتمالا قصد دارد در سال 2016 نیز این روند را ادامه دهد.

گزارش سایت طلا حاکیست ،میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز دوشنبه با رشد 2.1 تن روبرو شده است. چین قصد دارد امسال اصلاحات اقتصادی و پولی زیادی را برای تثبیت جایگاه یوان در بازارهای بین المللی اجرا کند.به نظر می رسد وضعیت اقتصادی و بازار سهام چین و همچنین نوسانات مربوط به ارزش دلار تاثیر زیادی بر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها