کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۱۸۶۸۲سه شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۴۱۱۲۰۰ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شد تا روند نزولی قیمت این فلز زرد در 2 روز گذشته متوقف شود.

 ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین و بازار سهام این کشور تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1097 دلار رسیده است. شاخص سهام چین روز دوشنبه نیز با کاهش شدید 5 درصدی روبرو شده است. قیمت جهانی نفت نیز به پایین ترین سطح در 12 سال گذشته رسیده است.

نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین فشار زیادی را بر قیمت کالاهای مختلف وارد کرده است. از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون بازارهای بین المللی به شدت تحت تاثیر آمارهای نگران کننده اقتصادی در چین قرار داشته است.

کاهش ارزش یوان نیز موجب شده تا گمانه زنی های زیادی در خصوص دخالت مقام های چینی برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور مطرح شود.

به نظر می رسد بانک مرکزی چین برای جلوگیری از کاهش شدید رشد اقتصادی این کشور طی ماه های آینده سیاست های پولی جدیدی را اعلام خواهد کرد. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین می تواند تاثیر زیادی بر روند تقاضای طلا در بازار این کشور داشته باشد. چین با 1000 تن مصرف در سال یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلای جهان به شمار می رود.

البته بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت و تقاضای طلا در شرایط کنونی موقتی و زودگذر خواهد بود. گمانه زنی های زیادی وجود دارد که نشان می دهد فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

گزارش سایت طلا حاکیست ،فدرال رزرو در آخرین نشست خود در دسامبر 2015 میلادی نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش داده است. دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا تاکید کرد: آمارهای کافی درباره تورم وجود ندارد تا از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس حمایت کند.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با رشد 0.69 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر اوضاع اقتصادی چین و نوسانات شاخص سهام این کشور و همچنین انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها