کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تایوان، قطب جدید توریسم آسیا


کد خبر : ۱۸۵۴۹پنجشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۲۲۲۹۹۰ بازدید

براساس آمار منتشر شده در ماه دسامبر، کشور تایوان در سال گذشته میلادی حدود 10‌ میلیون توریست را به خود دیده است.این رقم نسبت به سال ...
تایوان، قطب جدید توریسم آسیاتایوان، قطب جدید توریسم آسیا

براساس آمار منتشر شده در ماه دسامبر، کشور تایوان در سال گذشته میلادی حدود 10‌ میلیون توریست را به خود دیده است.این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر 23‌ درصدی داشته و رکوردی جدید برای صنعت گردشگری این کشور کوچک آسیای شرقی به حساب می‌آید. همچنین شبکه تلویزیونی CNN، شهر تایپه، پایتخت تایوان را به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تعطیلات سال نو میلادی معرفی کرده است. در این انتخاب علاوه بر جاذبه‌های گردشگری طبیعی، پیشرفت‌های چشمگیر این کشور در زمینه تجهیزات رفاهی نیز مدنظر بوده است.

در واقع به نسبت پنج سال پیش، هم‌اکنون در سفر به تایوان چهره‌های اروپایی و آمریکایی بیشتری را مشاهده خواهید کرد. همچنین افراد بسیاری نیز در خیابان‌های این کشور به زبان چینی در حال تکلم هستند که بیانگر حضور پر رنگ مردم چین به‌عنوان توریست در این کشور است. برای درک بهتر میزان افزایش توریست در کشور تایوان نسبت به چند سال قبل بهتر است سری به آمار و ارقام هتل‌های تایپه نیز بزنیم.

 به‌رغم گسترش قابل توجه تعداد هتل‌ها در پایتخت تایوان، برای اقامت در این شهر به نسبت سال‌های گذشته هم قیمت‌ها افزایش پیدا کرده‌اند و هم اتاق‌های خالی کمتر پیدا می‌شوند. در حال حاضر صنعت توریسم در کشور تایوان به طور غیر‌قابل باور و سرسام‌آوری رو به رشد است. از هزینه 912‌میلیون دلاری در سال دولت تایوان به منظور تقویت کمپین‌های گردشگری این کشور در چند سال اخیر که بگذریم، سوال اصلی این است که چرا مردم کشور‌های اروپایی و آمریکایی محلی مانند تایوان را برای گذراندن تعطیلات خود انتخابمی‌کنند.

موضوع هنگامی جالب‌تر می‌شود که بدانیم در سال 2015 علاوه بر حضور پررنگ توریست‌های غربی، گردشگران استرالیایی، کره‌ای و هندی نیز حضور چشمگیری در این کشور کوچک برای گذراندن اوقات فراغت خود داشته‌اند. در واقع تنها گردشگران کره‌جنوبی در سال گذشته حدود 23‌درصد توریست‌های تایوان را تشکیل داده‌اند.

تایوان جزیره‌ای کوچک، دارای فرهنگ اصیل چینی و معبدهای باستانی به سبک معماری کشور همسایه خود چین است. به‌عنوان یک توریست، یافتن مکان‌های مشابه این کشور در منطقه آسیای شرقی نباید کار سختی باشد، اما نکته‌ای که این کشور کوچک را از سایر همسایه‌های خود متمایز می‌کند سهولت دسترسی به آن و همچنین رفت‌و‌آمد در شهر‌های مختلفش است.

 در واقع دولت تایوان به منظور راحتی گردشگران وسایل حمل‌و‌نقل عمومی خود را به سرعت طی دو سال اخیر افزایش داده است. این امر باعث شده تا برخلاف دیگر کشورهای دور و اطراف برای گشت و‌گذار در شهر‌های تایوان نیاز چندانی به اجاره کردن اتومبیل نداشته باشید. همچنین رانندگان تاکسی نیز شما را به هر نقطه از تایوان از کوه گرفته تا غارهای اطراف خواهند برد و این امر به طور معمول تنها 15 الی 30 دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

در عین حال، تمامی رانندگان تاکسی، قطارها و اتوبوس‌ها به زبان انگلیسی مسلط هستند که این امر می‌تواند لذت یک سفر تفریحی را برای شما دو چندان کند. قطارهای شهری و بین‌شهری تایوان نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این کشور به حساب می‌آیند. علاوه بر اضافه شدن سه ایستگاه جدید در ماه گذشته میلادی، قطارها به طور منظم و با کمترین تاخیر مسافران را جابه‌جا کرده و هر چند وقت یک بار به طور اساسی تعمیر شده یا از رده خارج و با مدل‌های جدید‌تر جایگزین می‌شوند.

در عین حال در کنار ایستگاه‌های فراوان، اخیرا قطارهای تندرویی هم در تایوان به بهره‌برداری رسیده است که مسافران را به طور مستقیم و بدون توقف از شمال تایوان به جنوب و همچنین از شرق به غرب تایوان منتقل می‌کنند. همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا تایوان به قطب نخست گردشگری آسیا در پنج سال اخیر تبدیل شود.

از نکات رفاهی قابل توجه دیگری که می‌توان در خصوص کشور تایوان به آنها اشاره کرد قیمت پایین هتل‌های این کشور در مقایسه با کشورهایی مانند هنگ کنگ و ژاپن است. برای اقامت در بهترین هتل‌های تایوان حداکثر شبی 60 دلار لازم است هزینه کنید. همچنین در اغلب این هتل‌ها، امکانات لازم برای دوچرخه‌سواری به طور رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. علاوه بر این، استفاده از اینترنت در هتل‌ها نیز مجانی است.

محل احداث هتل‌های تایوان در بهترین حال خود و به طور معمول رو به ساحل، منظره کوهستانی و معبدهای باستانی است. همچنین نزدیکی این هتل‌ها به جاذبه‌های گردشگری نیز به معنای واقعی یک شاهکار تمام عیار است. پیش‌بینی‌ها در مورد صنعت گردشگری تایوان در سال 2016 آمار رو به رشدی را نشان می‌دهد.به طور دقیق انتظار می‌رود که در سال جدید تعداد گردشگران اروپایی، آمریکایی و آسیایی نسبت به سال گذشته حدود 1.5 برابر شود و همچنین انتظار می‌رود پای گردشگران آفریقایی نیز در سال جدید به تایوان باز شود.

* مترجم : علی آل علی
منبع : Forbes.com



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها