کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قرارداد همکاری با پژو و رنو اسفندماه امضا می‌شود


کد خبر : ۱۸۴۷۵سه شنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۴۷۴۵۱۴ بازدید

صنعت خودروی ایران چند وقتی است که برای جهش در همکاری‌های مشترک با شرکای خارجی آماده شده است.هر چند که تاکنون مذاکرات صورت ...
قرارداد همکاری با پژو و رنو اسفندماه امضا می‌شودقرارداد همکاری با پژو و رنو اسفندماه امضا می‌شود

صنعت خودروی ایران چند وقتی است که برای جهش در همکاری‌های مشترک با شرکای خارجی آماده شده است.هر چند که تاکنون مذاکرات صورت گرفته منجر به عقد قرارداد نشده است اما خودروسازان معتقدند که پس از برجام گفت‌و‌گوها به سرانجام می‌رسد و فعالیت‌های مشترک با شرکت‌های خارجی پس از مدت‌ها توقف مجدداً عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایران، شرکت‌هایی که در زمان تحریم از ایران رفتند در حال حاضربرای شروع همکاری‌ها آستین بالا زدند ودر قالب هیأت‌های مختلف به ایران آمدند.خودروسازان خارجی از سودده بودن سرمایه گذاری در ایران صحبت می‌کنند و می‌گویند باید سال‌های از دست رفته را جبران کرد.از این رو قرار است سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با حضور ٣٠٠ شرکت خودروساز و قطعه ساز از ٢٥ کشور دنیا برگزار شود.در دو همایش قبل نیز مدیران خودروسازی متعددی به ایران آمدند اما به علت تحریم نتوانستند حضور خود را صددرصدی کنند.در آن روزها تمام اتفاق‌ها منوط به لغو تحریم‌ها بود. حال در مقطع فعلی که قرار است تحریم‌ها برداشته شود قراردادهای زیادی در حوزه‌های تولید خودرو، قطعه‌سازی و طراحی خودرو امضا خواهد شد. براین اساس ایران بزودی شاهد حضور شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان از جمله آلمان، ایتالیا، ژاپن، فرانسه، کره جنوبی، اتریش، اسپانیا، و سوئد خواهد بود.فعالان صنعت خودرو معتقدند در حاشیه سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو که ١٠ اسفندماه برپا می‌شود قراردادهای همکاری با پژو و رنو امضا خواهد شد. پیش‌بینی‌ها هم حکایت از آن دارد که خودروسازان امریکایی هم که اخیراً برای سرمایه‌گذاری در ایران چراغ سبز نشان دادند اسفند ماه برای امضای قرارداد وارد مذاکره شوند.

روز گذشته ساسان قربانی عضو شورای سیاستگذاری خودرو و دبیر سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:تا دو ماه آینده صنعت خودروی ایران متحول خواهد شد.صنعتی که طی سال‌های اخیر با مشکلات متعددی روبه‌رو شد و همواره با نقدهای مردمی و کارشناسی مواجه شد قرار است با همکاری شرکت‌های خارجی فعالیت‌های خود را توسعه دهد و از نظر استانداردهای بین‌المللی به جایگاه مطلوبی دست پیدا کند.

با بیان اینکه درهمایش و نمایشگاه صنعت خودرو مدیران ارشد خودروسازی جهان به ایران می‌آیند افزود: از ٩ اسفند ماه ٥٠٠ میهمان خارجی داریم که این افراد از ٣٠٠ شرکت خارجی و ٢٥ کشور دعوت شدند.کشورهای آلمان،ایتالیا،ژاپن، فرانسه، کره جنوبی، اتریش،اسپانیا و سوئد برای حضور در ایران بسیار راغب بودند و قرار است این کشورها بزرگترین هیأت‌های سرمایه گذاری خود در خودروسازی و قطعه‌سازی را به ایران بیاورند.

وی با بیان اینکه همایش بین‌المللی صنعت خودرو نخستین همایش پس از برجام است تأکید کرد:ما دیگر بازار داخلی را دنبال نمی‌کنیم و طبق استراتژی صنعت خودرو هدف خودروسازان داخلی شراکت برد-برد،توسعه محصول و صادرات است.همه می‌دانیم صنعت خودرو با شکل و شمایل فعلی دوام نمی‌آورد لذا ضروری است که ما هم همچون خودروسازان معتبر بین‌المللی فعالیت کنیم.

وی درباره حضور خودروسازان امریکایی در ایران گفت: خودروسازان داخلی هیچ محدودیتی در همکاری با شرکت‌های خودروساز امریکایی ندارند.طی این مدت نیز برخی از خودروسازان امریکایی برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کردند.این شرکت‌ها از طریق نمایندگی‌های خود در منطقه خواهان حضور در کشورمان هستند. بدین جهت معتقدم پس از برداشته شدن تحریم‌ها خودروسازان امریکایی به ایران بیایند.

عضو شورای سیاستگذاری خودرو اظهار داشت: همکاری با خودروسازان امریکایی در چارچوب قوانین است و ما منعی در شروع همکاری‌ها نداریم. تاکنون نیز خودروسازان امریکایی خودشان را سانسور کرده بودند.با توجه به وضعیت پیش آمده به نظر می‌رسد پس از لغو تحریم‌ها شرکت جنرال موتورز گفت‌و‌گو‌های خود را شروع کند.وی درباره اینکه چرا قرارداد خودرویی با شرکت‌های خارجی هنوز امضا نشده است خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شده شرکت‌های خارجی برای عقد قرارداد با خودروسازان ایرانی رغبت نداشته باشند دولتی بودن آنها است.در حقیقت یکی از شروط آنها در سرمایه‌گذاری خصوصی بودن شریک است.البته با شرکت‌های دولتی چون ایران خودرو و سایپا هم همکاری خواهند کرد اما اگر این مجموعه‌ها دولتی نبودند مذاکرات خیلی سریع تر به نتیجه می‌رسید.

قربانی در مورد امضای قرارداد پژو و ایران خودرو گفت:در امضای قرارداد پژو و ایران خودرو دو احتمال وجود دارد. یکی آنکه این قرارداد در فرانسه با حضور رئیس‌جمهوری نهایی شود. دیگر آنکه در حاشیه سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو قرارداد دو مجموعه امضا شود.از سویی امکان دارد قرارداد با سایر شرکت‌های خودروسازی هم به امضا برسد. وی خاطرنشان کرد: در دوره پس از تحریم مردم ایران شاهد حضور خودروسازان جدید خواهند بود. شرکت‌هایی که می‌ترسیدند به ایران بیایند این روزها برای حضور خود اعلام آمادگی کردند و این به منزله آن است که صنعت خودرو وارد فاز متفاوتی خواهد شد.

وی درباره مدل قراردادهای خودرویی اظهار داشت: قرارداد با خودروسازان خارجی در دو قالب در حال پیگیری است. یک همکاری خودروسازان داخلی با برندهای خارجی که باید تکنولوژی روز و ٨٠ درصد داخلی‌سازی دنبال شود.دوم آنکه شرکت‌های خودروسازی ایرانی پلتفرم‌های جدید با همکاری برندهای داخلی و خارجی طراحی کنند.این امر بین حداقل سه سال زمان نیاز دارد، این در حالی است که در روش اول در مدت یکسال می‌توان خودروهای جدید را روانه بازار کرد. در حال حاضر دو روش یاد شده از سوی خودروسازان در حال پیگیری است.سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران از ١٠ تا ١١ اسفند در سالن اجلاس سران و اولین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو ایران ٩ الی ١٢ اسفند در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها