کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لغو سفر به حج تمتع


کد خبر : ۱۸۴۵۹دوشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۵۵۸۳۶۹ بازدید

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از لغو اعزام به حج تمتع به دلیل لغو روابط دپیلماتیک عربستان با ایران ...

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از لغو اعزام به حج تمتع به دلیل لغو روابط دپیلماتیک عربستان با ایران خبر داد.

محمدعلی اسفنانی در این باره می‌گوید وقتی روابط دیپلماتیک به طور کامل قطع شود کنسولگری‌های آن کشور نیز تعطیل می‌شود و همزمان با تعطیلی کنسولگری، صدور ویزا و مجوزهای اقامت نیز قطع می‌شود مگر اینکه دولت واسطی بین ایران و عربستان، وساطتت و میانجی‌گری کند که به نظر من هیچ ضرورتی به چنین اتفاقی نیست زیرا درست است که بحث حج جزو واجبات محسوب می‌شود اما انجام واجبات در شرایط خاصی در شرع از جمله وقتی موجبات تعذر باشد وجوبش برداشته می‌شود.

اسفنانی تأکید کرد: وقتی از لحاظ حقوقی هیچ نوع ارتباط دیپلماتیکی با دولتی نداشته باشیم امکان اجرای توافقات مشخص شده در بحث صدور ویزا و اقامات و اعزام به حج و حضور نمایندگان ما در آنجا و تعهدات دولتی عربستان در برابر اتباع ایرانی نیز به صورت خود به خود لغو می‌شود.

او گفت: ضرورتی ندارد که بحث لغو حج تمتع در مجلس شورای اسلامی مطرح شود، البته مجلس می‌تواند در این موضوع ورود پیدا کند و مصوبه ای را بگذراند و یا دولت تصمیمی برای این موضوع بگیرد اما وقتی یک طرف به طور کامل روابط دیپلماتیک خود را با ما قطع می‌کند موجبی برای مصوبه و بحث وجود ندارد و به صورت خودکار روابط لغو می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها