کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۸۴۴۱دوشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷:۳۹۱۴۷۷ بازدید

به دنبال تشدید تنش در خاورمیانه و کاهش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه ...

به دنبال تشدید تنش در خاورمیانه و کاهش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با افزایش روبرو شده است.

عربستان سعودی در واکنش به اتفاقات اخیر در تهران و حمله به سفارت این کشور در اعتراض به اعدام شیخ نمر روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است.

بر اساس این گزارش اعدام شیخ نمر توسط رژیم آل سعود موجب تشدید تنش در خاورمیانه شده است. قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1064 دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با یک درصد افزایش به بیش از 13.89 دلار رسید.

یک تاجر طلا در بازار سنگاپور در این باره گفت: افزایش اعتماد و تقاضا برای خرید طلا در شرایط کنونی بازار تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی داشته است.

تنش ها در خاورمیانه همچنین موجب کاهش شاخص سهام و افت ارزش دلار شده است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز به پایین ترین سطح خود در 10 هفته اخیر رسیده است.

کاهش ارزش دلار معمولا به نفع قیمت جهانی طلا است و موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاران بین المللی می شود. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 2 درصد افزایش روبرو شده است. رشد قیمت نفت نیز می تواند موجب افزایش فشارهای تورمی شود و این مساله نیز به نفع قیمت طلا خواهد بود.

قیمت جهانی طلا پس از افت 10 درصدی در سال 2015 میلادی برای سومین سال متوالی از ابتدای امسال با افزایش روبرو شده ولی به نظر می رسد امسال نیز دوران سختی برای طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ادامه روند صعودی نرخ بهره آمریکا و ارزش دلار فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده است. بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی تاکید کرد: حتی اگر افزایش نرخ بهره آمریکا تدریجی باشد ارزش دلار به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و این مساله موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد.وی پیش بینی کرده است که قیمت طلا به زودی به کمتر از 950 دلار خواهد رسید. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز تا روز پنج شنبه با 0.18 درصد کاهش به کمتر از 642 تن رسیده بود که این پایین ترین میزان در 7 سال اخیر به شمار می رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها