کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اینترنت رایگان برای همه شهروندان نیویورک


کد خبر : ۱۸۴۱۱یکشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۶۲۹۳۸ بازدید

تابلوی بزرگی که در یکی از پیاده روهای محله منهتن نیویورک نصب شده خبر از راه اندازی بزرگترین و سریع ترین شبکه اینترنت وای فای شهری ...
اینترنت رایگان برای همه شهروندان نیویورکاینترنت رایگان برای همه شهروندان نیویورک

تابلوی بزرگی که در یکی از پیاده روهای محله منهتن نیویورک نصب شده خبر از راه اندازی بزرگترین و سریع ترین شبکه اینترنت وای فای شهری با استفاده از باجه های تلفن عمومی در این شهر می دهد.

قرار است نخستین مورد از ۷۵۰۰ هات اسپات اینترنت در نظر گرفته شده برای نیویورک اوایل سال آینده آغاز به کار کند. این باجه ها در کنار اینترنت پرسرعت، امکان تماس رایگان و همچنین برق رایگان برای شارژ کردن گوشی های هوشمند را نیز ارائه خواهند کرد.

مدتی است که تب و تاب راه اندازی اینترنت پرسرعت شهری در چند منطقه از آمریکا داغ شده و مقامات نیویورک نیز در همین راستا اعلام کرده اند که قصد دارند با این پروژه دسترسی به اینترنت را آزاد کرده و همچنین چهره و کارایی جدیدی را به باجه های قدیمی تلفن شهری ببخشند.

در حال حاضر، نخستین هات اسپات شهری نیویورک مراحل ساخت را طی می کند و پارچه ای خاکستری روی آن را پوشانده است.

یکی از عابرینی که از کنار این پروژه عبور می کرد به خبرنگار اسوشیتیدپرس گفت: دسترسی به اینترنت پرسرعت در خیابان بسیار کارگشا است. اپلیکیشن های موبایل امروزه حجم زیادی از دیتا را مصرف می کنند و طرح های اینترنت موبایل پاسخگوی این نیاز نیست.

برخی از کارشناسان از اینکه همه مردم شهر گوشی های خود را به یک شبکه متصل کنند و اطلاعات به این میزان و گستردگی تبادل شود اعلام نگرانی کرده اند. این در حالی است که اجراکنندگان این پروژه اطمینان داده اند که اطلاعات کاربران رمزگذاری خواهد شد و هیچ استفاده تبلیغاتی از این اطلاعات نخواهد شد.


o8thlqlk88b6ywi4.jpg


یکی دیگر از عابران در این محله گفت: به نظرم این پروژه باعث می شود همه ما در مقابل خلافکاران اینترنتی آسیب پذیرتر شویم.

به گزارش وب سایت تک شات، این روزها بیش از ۶۸ درصد از شهروندان آمریکایی از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و ۸۲۰۰ باجه تلفن نیویورک دیگر کارایی سابق را ندارند. براساس آماری که مسئولان شهری نیویورک منتشر کرده اند، استفاده شهروندان از این تلفن های همگانی تا حد زیادی کاهش یافته است.

قرار است شرکت کوالکوم نیز در این پروژه مشارکت داشته باشد. این شرکت مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار برای راه اندازی این هات اسپات ها هزینه خواهد کرد و نیمی از سود حاصل از تبلیغات دیجیتال در این باجه ها عاید این شرکت خواهد شد. نیم دیگر این مبلغ به شهرداری نیویورک تعلق خواهد داشت. پیش بینی شده سالانه بیش از یک میلیارد دلار تبلیغات در این باجه ها نمایش داده شود. این در حالی است که سود شهرداری نیویورک از این باجه ها در حال حاضر به ۱۷ میلیون دلار در سال می رسد.

قرار است هر یک از این باجه ها اینترنت با پهنای باند یک گیگابیت بر ثانیه را تا شعاع ۴۵ متری خود ارائه کند. این سرعت ۲۰ برابر بیشتر از میانگین سرعت اینترنت خانگی در آمریکا است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها