کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار در دامنه ای محدود


کد خبر : ۱۸۴۰۷یکشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷:۱۴۱۲۲۹ بازدید

دلار در روزهایی که نوساناتش آرام و در دامنه ای محدود صورت گرفت، بین بهای 3665 تا 3685 تومان تغییراتی را تجربه کرد.

در روز گذشته دلار برخلاف فعالیت برخی از معامله گران غیر رسمی برای وارد کردن دلار به محدوده ی بالای قیمتی، کاهش 11 تومانی را تجربه کرد و این در شرایطی است که این ارز با روندی مثبت هفته ی گذشته را به پایان رساند.

بر اساس این گزارش، روز شنبه ی گذشته دلار با کاهش حجم معاملات در مسیر کاهشی قرار گرفت و 5 تومان از ارزشش را از دست داد. اما یورو و پوند شاهد تداوم روند افزایشی بودند و در کنار دلار 3672 تومانی، بر بهای 4030 و 5490 تومان قرار گرفتند.

با رسیدن دلار به نزدیکی مرز 3680 تومان در روز پنج شنبه ی قبل، تقاضا کاهش و معامله گران با اعتقاد به نداشتن پتانسیل لازم برای افزایش، به فروش ارزهای خود پرداختند که این امر دلار را در اولین روز هفته با کاهش بها روبرو کرد.  روند کاهشی دلار در روز یکشنبه نیز ادامه یافت و این ارز در پی متوقف شدن رشد نرخ حواله ی درهم و کمرنگ شدن تحرکات معامله گران 5 تومان دیگر از ارزشش را از دست داد و این در شرایطی است که دو ارز اروپایی نیز در این روز همگام با دلار تحرکات کاهشی را تجربه کردند.

با کمرنگ شدن فعالیت سرمایه گذاران و احتیاط آنها در خرید ارز، دلار در روز دوشنبه نیز اندکی کاهش یافت.

در پنجمین روز هفته دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و با 12 تومان رشد به 3677 تومان رسید. همسو با دلار یورو نیز با کمبود ارز در بازار و در راستای فعالیت معامله گران غیر رسمی افزایش یافت و این در حالی است که ارزش این ارز در بازارهای جهانی با ضعف همراه بود. یورو از دوم دی ماه و بعد از یک هفته مجدداً وارد کانال 4000 تومانی شد. معامله گران غیر رسمی که از افزایش قیمت دلار ناامید شده بودند روبه ارز اروپایی یعنی یورو آوردند و با کاهش عرضه زمینه ی رشد این ارز را فراهم کردند.

در پایان معاملات روز چهارشنبه دلار بر بهای 3677 تومان و یورو و پوند بر قیمت 4025 و 5445 تومان آرام گرفتند.

برپایه گزارش سایت طلا، روز پنجشنبه دلار با 6 تومان افزایش به 3683 تومان رسید که رشد این ارز در دو روز پایانی هفته سبب شد تا تغییرات هفتگی دلار به 6 تومان افزایش برسد. یورو نیز که در هفته ی گذشته نوساناتش را در کانال 4 هزار تومانی دنبال می کرد، در روز پنجشنبه قدری کاهش یافت که این امر ناشی از تضعیف این ارز در بازارهای جهانی بود.

جهت قیمتی دلار در بازار همچنان مشخص نیست و با اظهار نظرهای مختلفی روبروست اما آنچه حائز اهمیت است، نوسانات محدود دلار در فضای نسبتاً آرام بازارست و تغییرات آن چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی زیان یا سود  چندانی را نصیب طرفدارانش نمی کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها