کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بالاترین حد استخراج نفت در روسیه


کد خبر : ۱۸۳۹۹شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲:۳۶۱۳۶۵ بازدید

وزارت انرژی روسیه روز شنبه اعلام کرد که این کشور در سال 2015 بالاترین حد استخراج نفت را پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی داشته ...
بالاترین حد استخراج نفت در روسیهبالاترین حد استخراج نفت در روسیه

وزارت انرژی روسیه روز شنبه اعلام کرد که این کشور در سال 2015 بالاترین حد استخراج نفت را پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی داشته است. این سطح بالای استخراج نفت در روسیه در حالی است که قیمت نفت به شدت کاهش یافته است.
 
در گزارش وزارت انرژی روسیه که روز شنبه (12 دی / 2 ژانویه) منتشر شده، آمده است که این کشور در سال 2015 بیش از 534 میلیون تن یا 10.73 میلیون بشکه‌ نفت در روز استخراج کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت انرژی روسیه گزارش داده است که استخراج نفت در ماه‌های آخر سال ۲۰۱۵ افزایش یافته بود. استخراج نفت در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ تا ۷۸/ ۱۰ میلیون بشکه و در ماه دسامبر این سال حتی به ۸۳/ ۱۰ میلیون بشکه نیز رسید. این افزایش در حالی است که استخراج نفت در این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی بطور متوسط ۵۸/ ۱۰ میلیون بشکه‌ در روز بوده است.کارشناسان نفت روسیه اعلام کرده‌اند که افزایش استخراج نفت در روسیه در سال جدید باز هم افزایش می‌یابد. این امر نشان‌دهنده آن است که این کشور علاقه‌ای به کاهش استخراج نفت برای بالا نگاه داشتن قیمت آن در بازارهای جهانی ندارد؛ اقدامی که بسیاری از کشورهای عضو اوپک، سازمان کشورهای صادر کننده نفت، خواستار آن هستند.

عرضه فراوان نفت در بازار جهانی قیمت نفت را در حال حاضر به پائین‌ترین حد خود در ۱۱ سال گذشته رسانده است. قیمت نفت در یک‌سال‌و‌نیم گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. این کاهش حتی بیش از حدی بوده که دولت‌ها انتظارش را داشتند.وزارت انرژی روسیه روز شنبه همچنین توضیح داد که افزایش استخراج نفت در این کشور در شرکت‌های کوچک و متوسط بیشتر بوده و استخراج نفت شرکت‌های نفت و گاز بزرگ روسیه چون "روس‌نِفت" و "لوک اویل" در سال ۲۰۱۵ کمی کاهش یافته است.

اقتصاد بحرانی روسیه به شدت به قیمت نفت و گاز این کشور وابسته است. نفت و گاز مهم ترین محصول صادراتی روسیه به شمار می‌روند. به همین دلیل کاهش قیمت نفت به شدت به اقتصاد این کشور ضربه می‌زند.از سال ۱۹۹۸ تا کنون استخراج نفت روسیه به استثنای سال ۲۰۰۸ میلادی، بطور مداوم افزایش داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها