کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین جزییات از وام جدید مسکن


کد خبر : ۱۸۳۸یکشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸:۲۰۴۳۱۹ بازدید

مشاور امور مالی وزارت راه‌وشهرسازی درباره آخرین مراحل بررسی و تصویب طرح پرداخت تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق‌های سپرده‌گذاری می‌گوید این طرح از طرف وزارتخانه به بانک‌مرکزی ارائه شده و در آن بر ضرورت ایجاد صندوق‌های سپرده‌گذاری مسکن در بانک‌های تجاری تاکید شده است.
آخرین جزییات از وام جدید مسکنآخرین جزییات از وام جدید مسکن

حسین عبده‌تبریزی عبده‌تبریزی درباره میزان سپرده‌گذاری و همچنین میزان وام پرداختی در صندوق‌ها تصریح کرد: ما این طرح را به‌صورت کلی به بانک‌مرکزی ارائه کردیم و علی‌القاعده بعد از تصویب آن در بانک‌مرکزی یا شورای‌ پول‌‌واعتبار، هر بانک اختیار دارد متناسب با پیشنهادی که منطبق بر منابع و امکانات خود برای تشکیل صندوق سپرده‌گذاری به بانک‌مرکزی می‌دهد، میزان سپرده‌گذاری‌ها و سقف وام خریدی را که می‌تواند پرداخت کند تعیین کند.

مشاور مالی عباس آخوندی در عین حال افزود: هدف از راه‌اندازی صندوق‌های سپرده‌گذاری خرید مسکن، کمک و حمایت مالی از متقاضیان و مخاطبان مسکن ارزان‌قیمت تعریف شده است.

به گفته این مقام، هر کدام از بانک‌های تجاری متقاضی تاسیس این صندوق‌ها می‌توانند طرح جداگانه برای تعیین جزئیات پرداخت وام خرید ارائه کنند و حتی نسبت مبلغ وام در بانک‌ها می‌تواند متفاوت از هم باشد به این صورت که فرضا یک بانک تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن بدهد و بانک دیگر سقف این تسهیلات را تا ۱۰۰ میلیون تومان در نظر بگیرد.

عبده تبریزی خاطرنشان کرد: بانک‌ها متناسب با تعیین مبلغ وام خرید و طول دوره سپرده‌گذاری و همچنین میزان دخالت دادن منابع خود در صندوق، می‌توانند میزان چندبرابر شدن اصل سپرده سپرده‌گذاران را محاسبه و اعلام کنند.

مشاور مالی وزیر راه‌وشهرسازی هم چنین در مصاحبه ای با «دنیای اقتصاد» از دستور کار قرار گرفتن برنامه‌های مالیاتی برای معاملات‌مسکن نیز خبر داده و گفته: جلساتی در وزارتخانه برای بررسی روی دو موضوع مالیاتی شامل اخذ مالیات از «معاملات دست‌دوم» و همچنین تجدیدنظر بر مالیاتی که هم‌اکنون از «معاملات اجاره» دریافت می‌شود، آغاز شده و در حال کار مطالعاتی بر روی این دو گزینه هستیم.

به گفته وی، این دو ابزار مالیاتی قرار است با هدف هدایت قراردادهای اجاره به سمت تنظیم دوره زمانی بلندمدت – بیش از یک‌سال- و همچنین کنترل خرید‌وفروش‌های مکرر و بیش‌از یک بار در سال، تعریف و به کار گرفته شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها