کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زنده کردن حواله‌های واردات خودرو


کد خبر : ۱۸۳۶یکشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲:۱۶۳۴۸۶ بازدید

داستان جدید مجوزهای خاص بسیار جنجال بپا کرده است. شنیده شده که اکثر ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال به دنبال دیدار با سرپرست وزارت ورزش و جوانان و زنده کردن حواله‌های اهدایی از سوی دولت محمود احمدی‌نژاد برای وارد کردن خودروهای موردنظر خود هستند.
زنده کردن حواله‌های واردات خودروزنده کردن حواله‌های واردات خودرو

در این باره شنیده می‌شود به رغم قیمت‌گذاری خودروهای مورد بحث و مشخص کردن نوع آنها هنوز این حواله‌ها به دستشان نرسیده و کاپیتان تیم ملی (جواد نکونام) مسوول زنده کردن آنهاست. البته در این باره قرار است نام اشکان دژاگه هم به این لیست اضافه شود. با این حال اتاق بازرگانی با ارسال لیستی به فدراسیون اعلام کرده چه خودروهایی می‌‌تواند در این لیست قرار بگیرد.

ماشین‌هایی که قرار است با توجه به شأن و جایگاه بازیکن و مقام آوری آن در سطح جهانی توسط وزارت ورزش مشخص شود. با این حال، اکثر ملی‌پوشان قصد دارند از برند انگلیسی لندروور استفاده کنند. البته در چندسال اخیر تعداد کمتر از 10دستگاه رنج روور با پیشرانه 8سیلندر توانسته‌اند در ایران پلاک ملی دریافت کنند. البته اتاق بازرگانی واردات آنها را برای ملی‌پوشان ممنوع کرده هر چند آنها به این موضوع اشاره کرده‌اند که دیگر ورزشکاران چگونه این لندروورها را توانسته اند وارد ایران کنند و پلاک ملی برای آنها دریافت نمایند؟! بیشترین نمونه از لندروورهای موجود در ایران مدل رنجروور اسپرت است.

موتور این خودرو پنج لیتری و هشت سیلندر است. ماشینی که خدمات پس از فروش نداشته و به خاطر همین‌ها ورود آن ممنوع است. مجوزی که ورزشکاران دارند برای وارد کردن ماشین‌های با حجم موتور زیر 5/3 لیتر است که می‌توانند با آن رنجروور ایوک را وارد کنند هر چند قصد آنها این نبوده و به دنبال پرقدرت‌ترین مدل آن هستند.لازم بذکر باتوجه به مطالب منتشر شده درسایت ها و دیگر خبرگزاری ها، تنها مرسدس‌بنز SLSAMG موجود در تهران با مجوز ورزشکاری که متعلق به حمید سوریان بوده است در ایران پلاک ملی دریافت کرده است.این مجوزها در دولت قبل برای قدردانی از تلاش حمید سوریان و دریافت چندمدال المپیک توسط احمدی نژاد به وی اهدا شده است.

گفتنی است براساس جدیدترین تصمیماتی که توسط دولت دکتر حسن روحانی اتخاذ گردیده واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی نیز مشروط به پرداخت 140درصد عوارض و همچنین داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش در داخل آزاد اعلام شده است. این در حالی است که خودروهای دارای اقبال عمومی نظیر لامبورگینی، فراری و بوگاتی اگرچه سوپراسپرت تلقی می‌شوند اما به دلیل عدم وجود نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در کشور همچنان وارداتشان ممنوع است و تنها می‌توانند به صورت گذرموقت و یا برای تردد در برخی از  مناطق آزاد کشور وارد شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها