کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزیابی شرکت‌های فعال در بازار اینترنتی


کد خبر : ۱۸۳۳۸دوشنبه، ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۲۲۱۷۷۶ بازدید

شرکت‌هایی که در بازار تجارت الکترونیک کشور سهم دارند این بار مورد ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی قرار می‌گیرند. این موضوع قرار است ...

شرکت‌هایی که در بازار تجارت الکترونیک کشور سهم دارند این بار مورد ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی قرار می‌گیرند. این موضوع قرار است دستمایه ارزیابی کمی و کیفی فعالیت این شرکت‌ها شود تا شرکت‌های موفق در تجارت مجازی معرفی شوند و توسعه کسب و کارهای اینترنتی اشاعه یابند. 

زهره مستوفیان، مشاور فناوری اطلاعات سازمان مدیریت صنعتی در این‌باره به «دنیای اقتصاد» می‌گوید:« رتبه بندی در این سطح تاکنون در کشور انجام نشده است و اگر این اتفاق رخ بدهد اولین بار در کشور شاهد رتبه بندی شرکت‌هایی خواهیم بود که در حوزه تجارت الکترونیک فعال هستند.» به گفته او در جشنواره‌هایی که تاکنون برگزار شده است، معمولا سایت شرکت‌ها در حوزه الکترونیک مورد بررسی قرار گرفته و در راستای معرفی برتر بودن و بهتر بودن آنها اقدام می‌شد، این درحالی است که هدف از ارائه این رتبه‌بندی ارزیابی کل شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک است که با توجه به مولفه‌های مشخصی در حال کارند. 

در نهایت پس از بررسی همه شرکت‌ها 30 شرکت را مورد ارزیابی قرار داده و آنها را به‌عنوان شاخص‌های این حوزه در کشور معرفی می‌کنیم. او می‌گوید: «این امیدواری وجود دارد که تا دو ماه آینده این کار انجام و شرکت‌های فعال در این زمینه معرفی شوند.» مستوفیان با بیان اینکه پنج زمینه در برنامه ارزیابی‌ها قرار می‌گیردو ممکن است با گسترش کسب‌و‌کارهای اینترنتی در ایران و افزایش سطح بلوغ آنها، این حیطه‌ها قابل بازبینی و افزایش باشند، می‌گوید: «زمینه‌های ارزیابی شرکت‌ها شامل بانکداری اینترنت، فروش اینترنت کالا و خدمات شامل خدمات گردشگری، آموزش اینترنتی و نشر الکترونیک، کسب و کارهای شبکه‌ای، گروه محور و مبتنی بر تبلیغات و کسب‌و‌کارهای خاص و ایده‌های نو است.»

او همچنین درباره معیارهای تعیین شده برای ارزیابی این شرکت‌ها می‌گوید: «معیارهای تعیین شده در این زمینه خیلی کلی است و ما با تعیین معیارها و ارائه آن روی سایت سازمان فراخوان اعلام کرده ایم تا شرکت‌ها خود را ارزیابی کنند و با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، اقدام به حضور در این رقابت کنند. چنین چیزی شبیه رنکینگ MIM100 است که حالا همین رتبه‌بندی هم معرفی شرکت‌هایش را به 500 شرکت رسانده است.» او درخصوص احتمال افزایش یافتن تعداد شرکت‌های موفق در لیست این سازمان می‌گوید:« برای شروع با معرفی 30 شرکت این کار انجام می‌شود و بستگی به نوع تقسیم بندی دارد و ممکن است در مراحل بعدی اسامی بیشتری اعلام شود.»

 این مشاور فناوری اطلاعات سازمان مدیریت صنعتی درباره هدف از اجرای این ایده می‌گوید:« هدف از این رقابت توسعه بیشتر در حوزه مدیریت و صنعت و خدمات است و در این راستا به نظر می‌رسد تاکنون فقدان چنین چیزی احساس می‌شد. چنین ارزیابی برای ارزش‌گذاری در زمینه تجارت و همچنین موقعیت بیرونی و درونی خود شرکت‌ها اهمیت بسیاری دارد و چنین کاری برای صاحبان شرکت‌ها برای ارزیابی داخلی شان مهم است و قرار است در همین زمینه به شرکت‌ها مشاوره لازم داده شود.» او تاکید می‌کند که در این ارزیابی اصولا قرار نیست کنترلی روی شرکت‌های فوق صورت بگیرد، بلکه تنها هدف از اجرای این ایده ارتفای سطح کیفی و کمی فعالیت شرکت‌ها، توسعه و رقابت است که به شرکت‌ها کمک می‌کند وضعیت خود را از آنچه در مقایسه با رقبایشان هستند، ارزیابی کنند و ارتقا بدهند و این موجب بهتر شدن کسب و کار می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها