کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زیان بی‌سابقه برای شرکت ژاپنی توشیبا


کد خبر : ۱۸۱۶۷سه شنبه، ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷:۳۵۲۴۲۶ بازدید

شرکت ژاپنی توشیبا زیان امسال خود را 4 و نیم میلیارد دلار اعلام کرده است. توشیبا همچنین گفته است که 6800 موقعیت شغلی را به دلیل تغییر ...
زیان بی‌سابقه برای شرکت ژاپنی توشیبازیان بی‌سابقه برای شرکت ژاپنی توشیبا

شرکت ژاپنی توشیبا زیان امسال خود را 4 و نیم میلیارد دلار اعلام کرده است. توشیبا همچنین گفته است که 6800 موقعیت شغلی را به دلیل تغییر ساختار حذف می‌کند.
تولیدات توشیبا مجموعه وسیعی از محصولات مختلف از لپ تاپ تا تلویزیون و همچنین انرژی هسته‌ای را شامل می‌شود.

انتشار اخبار مربوط به میزان خسارت این کمپانی که رکوردی برای توشیبا محسوب می‌شود، ارزش سهام این شرکت را تقریباً 10 درصد کاهش داده است. موضوع تغییر ساختار توشیبا پس از آن مطرح شد که مقامات این کمپانی در اوایل سال جاری میلادی اعتراف کردند که طی شش سال در باره میزان سوددهی این شرکت مبالغه کرده بودند.

این رسوایی به استعفای رئیس و معاون شرکت توشیبا منجر شد.

به عنوان بخشی از تغییر ساختار این شرکت بزرگ ژاپنی، توشیبا کمپانی‌های تولید تلویزیون و ماشین لباسشویی خود را در اندونزی به قیمت ۳ میلیارد ین به کمپانی اسکای ورت که مرکز آن در هنگ‌کنگ است خواهد فروخت.

توشیبا همچنین به دنبال سرمایه‌گذارانی در بخش مراقبت‌های بهداشتی است.اکثر ۶۸۰۰ موقعیت شغلی که قرار است حذف شود در بخش الکترونیک خواهد بود.این شغل‌ها قرار است تا مارس سال ۲۰۱۶ (سال آینده میلادی) حذف شوند.شماری از این شغل‌ها از طریق ارائه پیشنهاد بازنشستگی به کارکنانی که در ژاپن کار می‌کنند، حذف خواهند شد.کمپانی توشیبا در سال ۱۸۷۵ ایجاد شد و در سال ۱۹۸۵ اولین به بازار جهانی تولید لپ تاپ وارد شد. این بخش در حال حاضر تقریباً ۲۰۰ هزار کارمند دارد.

از زمانی که اخبار مربوط به مبالغه در میزان سوددهی این شرکت در آوریل سال جاری منتشر شد، حدود ۴۰ درصد از ارزش سهام توشیبا کاسته شد.برخی از مشکلات این کمپانی به وقوع سونامی در سال ۲۰۱۱ میلادی در ژاپن مربوط می‌شود.سونامی به بروز فاجعه در نیروگاه اتمی فوکوشیما که توسط هیتاچی و سایر کمپانی‌ها کار می‌کرد، ضربه زد.توشیبا هنوز به طور کامل تأثیر فاجعه اتمی فوکوشیما را به این کمپانی ارزیابی نکرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها