کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زور شب یلدا به رکود طلا نرسید


کد خبر : ۱۸۱۰۳یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳:۴۷۱۶۶۳ بازدید

کارشناسان بازار طلا و سکه بر این باورند که شب یلدا حجم تقاضای بازار را دستخوش تغییر نخواهد کرد و تغییرات یک تا دو درصدی در حجم تقاضای بازار ...

کارشناسان بازار طلا و سکه بر این باورند که شب یلدا حجم تقاضای بازار را دستخوش تغییر نخواهد کرد و تغییرات یک تا دو درصدی در حجم تقاضای بازار نشانی از تحول این بازار نیست و این در حالی است که قیمت‌های فعلی کاملا منطقی است.

 در سال‌های نه چندان دور در مراسم شب یلدا که خانواده‌ها در کنار یکدیگر جمع می‌شدند یکی از کادوهای این شب سکه و مصنوعات طلا بود که رفته رفته با افزایش هزینه‌های خانوار و افزایش یکباره قیمت طلا در سال‌های 90 و 91 خرید مصنوعات طلا و انواع سکه در شب یلدا به دست فراموشی سپرده شده است، این واقعه در حالی رخ داده که در چند سال گذشته مراسم شب یلدا در ماه محرم و صفر قرار گرفته بود و بنابر اعتقاد ایرانیان در این دو ماه خرید سکه و طلا بسیار کاهش پیدا می‌کند. حال با توجه به اینکه شب یلدای سالجاری در ماه ربیع‌الاول قرار گرفته است احتمال داده می‌شود که حجم تقاضا برای انواع سکه و مصنوعات طلا افزایش یابد.

در این رابطه رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: تغییرات یک تا دو درصدی در بازار طلا و سکه نشانه تحول این بازار نیست.

احمد وفادار در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: متاسفانه نزدیکی به ایام شب یلدا هیچگونه تحرکی در بازار ایجاد نکرده است و این در حالی است که با خروج از ماه صفر و افزایش تعداد مراسم‌های شادی یک تا دو درصد بر حجم تقاضای بازار افزوده شده است.

وی ادامه داد: افزایش حجم تقاضا در بازار طلا و سکه نشانه تحول این بازار نیست و بازار همچنان رویه عادی گذشته خود را ادامه می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: احتمال داده می‌شود تازه عروس و دامادها خریدهای جزئی در بازار داشته باشند که به طور حتم این خریدها معطوف به مصنوعات ریز طلا و سکه‌های ربع و گرمی خواهد بود.همچنین رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بازار در حال حاضر شاهد هیچ تغییر عمده‌ای نبوده و قیمت‌ها با توجه به ارزش اونس‌ جهانی و ارزش دلار در بازار آزاد کاملا منطقی است.

محمد کشتی‌آرائی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: در پی نزدیکی به ایام شب یلدا حجم عرضه و تقاضا تغییری نداشته است و پیش بینی می‌شود شب یلدا در دو روز آینده نیز تاثیری بر بازار نداشته باشد.او افزود: رویه خرید در بازار طلا و سکه در پی افزایش هزینه‌های خانواده و افزایش قیمت طلا نسبت به گذشته، تغییر کرده است و مردم در حال حاضر به دنبال رفع نیازهای اولیه شب یلدا هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها