کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سهم ایران از معدن و محصولات معدنی دنیا چقدر است؟


کد خبر : ۱۸۰۹۱یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۲۴۱۴۱۰ بازدید

ایران منابع غنی از معادن و صنایع معدنی جهان را در اختیار دارد. اما هیچ وقت متناسب با این منابع، سهمی چندان زیاد یا تاثیر گذاری در بازار این ...
سهم ایران از معدن و محصولات معدنی دنیا چقدر است؟سهم ایران از معدن و محصولات معدنی دنیا چقدر است؟

ایران منابع غنی از معادن و صنایع معدنی جهان را در اختیار دارد. اما هیچ وقت متناسب با این منابع، سهمی چندان زیاد یا تاثیر گذاری در بازار این محصول در جهان نداشته است. البته اگر قرار باشد، ایران جایگزینی برای درآمد های نفتی پیدا کند، به گفته کارشناسان، معدن بهترین جایگزین است. اما در حال حاضر، معدن جایگزینی است که هیچ برداشت و کار زیربنایی برای آن نشده است. این در حالی است که رهبری، درباره توسعه بخش معدن با توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی تاکید کرده است.

با این حال، براساس گزارشی که ایمدرو منتشر کرده است، رتبه منطقه ای ایران در تولید معدن و صنایع معدنی در تولیدات مختلف متفاوت است. در تولید ششم فولاد، ایران بعد از کشورهای هندوستان، روسیه و ترکیه با 16331 میلیون تن در رتبه چهارم ایستاده است. ایران با این میزان تولید، تنها 1.0 درصد از سهم از دنیا را در اختیار دارد.

همچنین در تولید مس کاتد، ایران رتبه سوم را در اختیار دارد. میزان تولید این محصول 190 هزار تن بوده است. به این ترتیب، ایران در این میزان هم 1.0 درصد از سهم دنیا را اشغال کرده است.

رتبه تولید شمش آلومینیوم چندان در ایران جالب نیست. براساس گزارش ایمیدرو، ایران با تولید 350 هزار تن رتبه هشتم در تولید این محصول معدنی را اختیار دارد که با این میزان تولید، سهم 0.7 درصد در دنیا دارد. طلا هم از  دیگر محصولات معدنی ایران است. کشور با تولید 3 تنی این محصول رتبه هفتم را در اختیار دارد و سهم 0.1 درصد به دست آورده است.

 

4vj68nwek1jng7tuud.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها