کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نمایشگاه الکامپ را فروشگاه الکامپ بگذارید


کد خبر : ۱۸۰۲۷پنجشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵:۵۶۳۴۸۲ بازدید

الکامپ رویدادی کلیشه و آسیب خورده در طی سنوات گذشته، امسال نیز با کاستی‌هایی مواجه بود که فقط انتظار می‌رود مسئولان برگزاری و ...
نمایشگاه الکامپ را فروشگاه الکامپ بگذاریدنمایشگاه الکامپ را فروشگاه الکامپ بگذارید

الکامپ رویدادی کلیشه و آسیب خورده در طی سنوات گذشته، امسال نیز با کاستی‌هایی مواجه بود که فقط انتظار می‌رود مسئولان برگزاری و متولیان امر فکری به حال احیای این نمایشگاه بین‌المللی کنند. صف دریافت بلیت الکامپ در آستانه ورود به حریم نمایشگاه بین‌المللی تهران روز به روز طولانی‌تر شد تا جاییکه به گفته یکی از علاقه‌مندان بازدید از این رویداد، بالغ بر 10 دقیقه منتظر خرید ورودی 20 هزار ریالی این نمایشگاه شده است.

*موی سپیدان در صف سیم‌کارت رایگان

نکته جالب توجه حضور پیرمردان و پیرزنان قبراق و سر حال در فضای نمایشگاه الکامپ و البته چشمان جستجوگر آنان بود که ظاهرا سرویس یا خدمتی خاص آنان را به الکامپ کشانده بود؛ پاسخ این کنجکاوی زمانی جواب داده می‌شد که شاهد حضورشان در صف‌های طولانی دریافت سیم‌کارت و بسته‌های اینترنتی رایگان بودیم.

*نرخ اشانتیونی‌ها رو به صعود

امسال به نسبت سال‌های گذشته شاهد کاهش نرخ "کیسه بگیران" اما افزایش میزان "اشانتیون جمع‌کنان" بودیم تا اندازه‌ای که یک اپراتور علاوه بر ارائه سیم‌کارت رایگان، توسط بازاریابان نمایشگاهی خود مدام به انواع مختلف شارپ رایگان را هم تبلیغ می‌کرد تا این قبیل افراد را دور خود و برندش جمع کند.

*فروشگاه الکامپ کجاست؟*

شاید بهتر باشد نمایشگاه الکامپ را به واسطه بازارهای مختلف راه‌اندازی شده در آن به "فروشگاه الکامپ" تغییر نام دهیم؛ رسالت نمایشگاهی آن چند سالی می‌شود که زیر سوال رفته و هر ساله نیز به جمع کثیر فروشندگان اضافه می‌گردد.

البته این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که به عنوان مثال تأمین کنندگان پهنای باند و اینترنت محصولی جهت ارائه و نمایش ندارند، لذا جذب مشترک و فروش سرویس‌های اینترنتی تنها بیزینس غالب آنهاست؛ روی صحبت با مسئولان برگزاری این نمایشگاه است که حاضر نیستند جهت ساماندهی این رویداد بین‌المللی یا حتی صرف نظر از منفعت اقتصادی خود، مانع حضور این قبیل تعارضات با رویدادی بین‌المللی شوند.

*خسته نباشید غرفه‌داران

قطعا از یک نمایشگاه و رویداد تخصصی بر می‌آید که بیشترین تمرکزش بر حفظ قشر نخبه و متخصص باشد اما اکنون قریب به اتفاق شرکت کنندگان با دستاوردهای تخصصی معتقدند که این فضا هیچ راهی برای تعامل و رایزنی باقی نمی‌گذارد و تنها روح و جسم‌شان طی چند روز در میان انبوهی از جمعیت غیرمتخصص و همچنین آلودگی صوتی بالا، خسته و کوفته می‌شود.

*چرا اجازه ادغام الکامپ و تلکام را نمی‌دهند؟

یکی دو سالی می‌شود که بحث ادغام الکامپ با تلکام مطرح شده تا به این واسطه حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات تحت عنوان رویداد ICT ایران به تجمیع برسند اما به گفته اغلب فعالان این صنف، منفعت و سود اقتصادی بالای این دو نمایشگاه مانع اجرای چنین دیدگاهی از سوی متولیان برگزاری می‌شود.

گذشته از این بحث تنور سومین روز الکامپ را هم همچون تلکام، اپراتورهای موبایل گرم نگه داشتند.

ضریب نفوذ بالای تلفن همراه عمده‌ترین دلیل استقبال مردم از سالن‌ اپراتورهای موبایل و آشنایی نزدیک با سرویس‌های ارائه شده آنها در نمایشگاه است. علاوه بر این موضوع، برگزاری مسابقات و ارائه طرح‌های تشویقی به بازدیدکنندگان از سوی آنها بی‌تأثیر نبوده است.

*سالن دولت بیدار شد

همسو با رشد میزان استقبال از این نمایشگاه، سالن دولت الکترونیکی که دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در آن حضور دارند و در بهترین مکان نمایشگاه قرار گرفته نیز از سکوت و خلوتی درآمد؛ هرچند دستاوردهای ارائه شده و شکل ظاهری غرفه‌ها که اغلب محصولی جهت عرضه ندارند، رضایت بازدیدکنندگان را جلب نمی‌کند اما مکان سالن طوری تعبیه شده که برخی به شکل ناخواسته وارد آن شده و مجبور به ادامه راه می‌شوند.

هر چند ممکن است رویدادهای الکامپ و تلکام به سان چاهی باشد که برای برخی شرکت کنندگان آبی نداشته باشد اما برای خیلی‌ها از جمله مجریان صداوسیما نان دارد. با کمی قدم زدن در سطح این نمایشگاه می‌توان به چهره‌های مختلفی برخورد که هر کدام شاید یک کانال تلویزیونی را به ذهن متبادر سازد.

علی‌رغم اینکه همواره این سوال مطرح بوده که چرا رویدادی تخصصی با این قبیل کارها باید از سطح خود کاسته و چهره نمایشگاهی ایران را در چشم نمایندگان بین‌المللی تضعیف کند اما کسی حاضر به پاسخگویی نیست و ظاهرا سیاست این است که هر چه بادا باد.

*الکامپ به خط آخر رسید

الکامپ با تمام کاستی‌ها و نقاط قوتش امروز به خط پایان می‌رسد و پرونده بیست‌ویکمین دور آن بسته می‌شود اما خوب است که مسئولان برگزاری این رویداد کلیشه‌ای در کشور از همین امروز فکری به حال بازسازی و احیای این نمایشگاه بین‌المللی کنند تا سال آینده شاهد رفع نواقص آن باشیم.

* گزارش از مجید هدایتی نسب 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها