کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرسدس بنز هم تقلب کرده است؟


کد خبر : ۱۸۰۲۰پنجشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۵۹۴۱۴۰ بازدید

یک گروه لابی محیط زیستی آلمانی به نام «دی یو اچ» روز گذشته گزارش داده است که در نتایج آزمایش یکی از محصولات دیزلی شرکت دایملر که جزو ...
مرسدس بنز هم تقلب کرده است؟مرسدس بنز هم تقلب کرده است؟

یک گروه لابی محیط زیستی آلمانی به نام «دی یو اچ» روز گذشته گزارش داده است که در نتایج آزمایش یکی از محصولات دیزلی شرکت دایملر که جزو خودروهای برند بنز است، آلودگی به اکسید نیتروژن دیده شده است که بسیار بیشتر از محدودیت‌های اعمال شده اروپایی است.

شرکت دایملر نتایج آزمایش خودروی بنز کلاس C مدل سی‌ای‌آی خود را پرسش‌برانگیز خوانده و گفته است که این مدل از فناوری‌ای استفاده کرده که استانداردهای اتحادیه اروپا را رعایت کرده و تهدید به واکنش قانونی در برابر «ادعای نادرستی» کرده که محبوبیت این برند را خراب می‌کند.

شرکت دی‌یو‌اچ گفته است که این آزمایش‌ها به وسیله دانشگاه علوم کاربردی برن در سوییس انجام شده و در کنفرانسی خبری اعلام کرده که خودروی مدل 2011 بنز مورد نظر، وقتی که با موتور گرم در چرخه جدید آزمایش‌های اروپایی مورد آزمون قرار گرفته، دو برابر میزان مجاز قانونی اکسید نیتروژن منتشر کرده است.

یکی از سخنگویان شرکت دایملر این آزمایش را زیر سئوال برده و گفته است که نتایج آن پرسش‌برانگیز است. ما آن خودروی خاص را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم که در زمان آزمایش چه وضعیتی و چه وزنی داشته است. موقعیت آزمایش نیز برای ما روشن نیست.»

گروه لابی محیط‌زیستی دی‌یو‌اچ پیش از این نیز از شرکت‌های دیگر خودروساز شکایت‌هایی را مطرح کرده است؛ این گروه در سال جاری بخش سازنده برند اوپل در جنرال موتورز را متهم کرد که محصولاتش بیش از حد مجاز اکسید نیتروژن تولید می‌کند و درباره برخی از محصولات شرکت رنو نیز گفته بود که 25 برابر حد مجاز مواد سمی تولید می‌کند.شرکت دایملر در پاسخ به مدعای این گروه لابی گفته که دانشگاه برن با فناوری‌های مربوط به سال 2007 و استاندارد یورو 5 خودرو را آزمایش کرده است. این گفته نشان می‌دهد که شرایط آزمایش خودروها در آزمایشگاه‌ها با وضعیت عادی تفاوت می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها