کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وام 70 میلیونی در کدام مناطق تاثیرگذارتر است؟


کد خبر : ۱۸۰۱۶پنجشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۴۷۲۸۱۷ بازدید

با آغاز پرداخت تسهیلات 70 میلیونی مسکن از اوایل دی‌ماه، آیا تغییری در بازار مسکن ایجاد می‌شود؟ این تغییرها در کدام مناطق بیشتر خواهد بود؟

پرداخت تسهیلات ۶۰میلیونی خرید مسکن از محل اوراق از دی‌ماه اجرایی می‌شود و متقاضیان می‌توانند ۱۰ میلیون وام جعاله نیز دریافت کنند، اما اجرای این طرح چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک در نقاط مختلف تهران به آن پاسخ داده‌اند.

یکی از مشاوران املاک در شرق تهران به اقتصادنیوز گفت:تنها در صورت استقبال از این وام است که تغییری در بازار مسکن ایجاد می‌شود و با توجه به وضعیت فعلی بازار مسکن و همچنین وضعیت اقتصادی مردم، گمان نکنم که از این وام استقبال چندانی شود.

مشاور املاک دیگری در غرب تهران بیان کرد: از نظر من این وام در محدوده غرب تهران تاثیر چندانی نمی‌گذارد، زیرا 70 میلیون تومان در این محدوده، تنها بخش کوچکی از قیمت یک ملک را پوشش می‌دهد، چرا که در چهار پنج سال اخیر ملکی که قیمت هر متر مربع از آن یک میلیون و 700 یا 800 هزار تومان بود، به متری هشت میلیون تومان رسیده و هیچ رسیدگی در رابطه با این قیمت‌ها که از نظر من بی‌دلیل بالا رفته نشده است.

مشاور املاک دیگری در جنوب تهران گفت: از نظر من این وام در مناطق شمالی تهران که اصلاً تاثیر نمی‌گذارد، چرا که 70 میلیون تومان بخش کوچکی از قیمت یک ملک در شمال تهران است، اما در جنوب تهران این وام رقم خوبی به شمار می‌آید، اما باز هم از نظر من نمی‌تواند تاثیری در بازار بگذارد، زیرا تنها درصد کمی از مردم از این وام استفاده می‌کنند، زیرا میزان اقساط این وام بسیار بالاست و در توان مردم جنوب شهر نیست که این اقساط را پرداخت کنند و در حال حاضر نیز قسط‌های معوقه زیادی وجود دارد که پرداخت نشده است.

یکی دیگر از مشاوران املاک در شمال تهران بیان کرد: تاکنون هیچ یک از وام‌های مسکن نتوانسته در بازار مسکن شمال تهران اثر بگذارد، زیرا در شمال تهران متراژ خانه‌ها بالاست و همچنین قیمت آنها نیز بسیار زیادتر از آن است که وام 70 میلیون تومانی بتواند تاثیری در بازار مسکن این مناطق بگذارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها