کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واریز یارانه آذرماه 94 در هاله ای از ابهام !


کد خبر : ۱۷۹۵۳سه شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۲۸۴۵۲۳ بازدید

آیا تاخیر در پرداخت یارانه نقدی آذرماه 94 دست‌آویزی برای قطع آن است؟

بازه زمانی تاخیرواریز یارانه ها در سالگرد اجرایی شدنش درحالی به سی روز می رسدکه زمان واریز یارانه آذرماه معلوم نیست. تاخیر واریز یارانه نقدی آذر ماه به 3 روز رسید و هنوز هم اطلاع رسانی دقیقی در خصوص زمان واریز یارانه از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

طبق گفته نمایندگان مجلس در قانون هدفمندی یارانه ها دولت مکلف نشده است که در زمان دقیق و مشخص یارانه را واریز کند.

پیش بینی ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس این است که تاخیر در واریز یارانه ها تا پایان سال ادامه داشته باشد زیرا کیسه دولت خالی است.گفتنی است دولت برای تامین اعتبار وام 25 میلیونی خودرو که بیش از 120 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند، 3 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که با یک وعده یارانه برابر می کند.

البته در کنار تامین اعتبار وام 25 میلیونی خودرو، وام 10 میلیونی کالا نیز باید در نظر گرفت. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی سرانجام وام 25 میلیونی خودرو و وام کالا مانند مسکن مهر و طرح هدفمندی یارانه ها خواهد بود.همچنین کارشناسان اقتصادی انتقاد جدی از سیاست های اخیر دولت در خصوص وام کالا و خودرو داشتند زیرا برخی از شهروندان حتی در تامین نان شب خود مانده است اما دولت به فکر خودرو است.

دولت باید پاسخگوی تاخیر در واریز یارانه‌ها باشد

محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با میزان با اظهار بی اطلاعی درباره احتمال تأخیر یارانه ماه جاری بیان کرد: دولت باید پاسخگوی تأخیر در پرداخت یارانه ها باشد.  در این خصوص نباید از مجلس خواست که پیگیر تاخیر پرداخت یارانه ماه جاری باشد چرا که مجلس در جریان آن نیست. یارانه، مطالبه ملت تلقی نمی شود که مجلس بخواهد به عنوان خواسته مردم آن را دنبال کند. با تمام این شرایط دولت نباید در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کوتاهی کند و قانون را به نحو احسن اجرایی کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها