کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فیلتر نوسان‌گیران در بازار ارز تهران


کد خبر : ۱۷۹۳۲سه شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸:۰۳۱۴۱۱ بازدید

برخورد نیروی انتظامی با معامله‌گران ارزی منجر به ثبات نسبی قیمت دلار شده است. شاخص بازار ارز که یکشنبه روی قیمت 3 هزار و 640 تومان باقی ...

برخورد نیروی انتظامی با معامله‌گران ارزی منجر به ثبات نسبی قیمت دلار شده است. شاخص بازار ارز که یکشنبه روی قیمت 3 هزار و 640 تومان باقی مانده بود، دوشنبه 5 تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 3 هزار و 635 تومان رسید. به گفته فعالان،‌ عقب‌نشینی معامله‌گران بزرگ و کمرنگ شدن نقش آنها در بازار ارز مهم‌ترین عامل افت دلار بود.

در واقع فیلتر معامله‌گران بازار توسط نیروی انتظامی با مسدود کردن فعالیت برخی دلالان و کاهش تحرکات آنها موجب شده که نیروهای افزایشی دلار تضعیف شوند. برخلاف افت دلار در بازار آزاد، در مرکز مبادلات ارزی نرخ رسمی این ارز افزایش قیمت را تجربه کرد و با 5 ریال رشد به قیمت 3 هزار و 10 تومان و 8 ریال رسید.  دوشنبه هم‌جهت با افت اسکناس سبز آمریکایی، ‌سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 4 هزار تومان افت به قیمت 918 هزار تومان رسید. روز گذشته افت اونس در بازارهای جهانی تا ساعت 3 بعدازظهر نیز مانند افت دلار، قیمت سکه در بازار داخلی را تحت فشار قرار داد.


اولین کاهش یورو پس از 3 روز 

در دومین روز کاری هفته، روند افزایشی یورو متوقف شد و این ارز در مسیر کاهشی قرار گرفت. یورو که روز یکشنبه با 25 تومان افزایش از مرز 4 هزار تومانی عبور کرده و به قیمت 4 هزار و 20 تومان رسیده بود، دوشنبه 20 تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 4 هزار تومان رسید. تضعیف ارزش یورو در نخستین روز کاری بازارهای جهانی عامل اصلی این افت بود. به این ترتیب، ارز اروپایی که روز یکشنبه به سقف قیمتی 11 ماهه رسیده بود، روز دوشنبه از این سطح پایین آمد و اولین کاهش خود در هفته جاری و پس از سه‌روز کاری را ثبت کرد. در مرکز مبادلات ارزی نیز نرخ رسمی یورو 10 تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 3 هزار و 299 تومان رسید. 

بازار کم‌هیجان

دوشنبه در بازار دلار نیز خبری از نیروهای افزایشی نبود. در سومین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را با نرخ 3 هزار و 642 تومان آغاز کرد که افزایش جزئی 2 تومانی نسبت به روز یکشنبه داشت. در ادامه روز این ارز در مسیر کاهشی قرار گرفت و نهایتا چنان‌که اشاره شد تا ساعت 3 بعدازظهر به قیمت 3 هزار و 635 تومان رسید.
به گفته فعالان، برخورد نیروی انتظامی با معامله‌گران ارز در روز چهارشنبه موجب شده که تحرکات این دسته در هفته جاری به حداقل ممکن برسد. در نتیجه این برخورد، تمایل معامله‌گران به خرید دلار کاهش یافته و موجب شده که این ارز نوسان خاصی را تجربه نکند. در شرایط حاضر و در غیاب معامله‌گران بزرگ، تنها معامله‌گران کوچک هستند که در حاشیه بازار در حال فعالیت هستند. البته فعالیت این عده نیز با احتیاط زیادی همراه است. 

همراهی سکه با اونس

دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی بیش از هر عاملی از کاهش طلای جهانی تاثیر گرفت. در سومین روز هفته،‌ سکه 4 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 918 هزار تومان رسید. این کاهش بیشتر ناشی از افت اونس به زیر مرز 1070 دلار تا ساعت 3 بعدازظهر روز دوشنبه بود. در واقع شروع کاهشی اونس در بازارهای جهانی انتظارات افزایشی برخی معامله‌گران سکه را کاهش داد و موجب اولین افت آن در هفته جاری شد. 

 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها