کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران در رده‌بندی توسعه انسانی شصت و نهم جهان شد


کد خبر : ۱۷۹۲۱دوشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۱۳۱۵۳۴ بازدید

سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود، از حفظ جایگاه ایران در رده بندی شاخص توسعه انسانی و کسب رتبه 69 بین 188 کشور خبر داد.

سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود، از حفظ جایگاه ایران در رده بندی شاخص توسعه انسانی و کسب رتبه 69 بین 188 کشور خبر داد.

جدیدترین گزارش از سلسله گزارش‌های توسعه انسانی سازمان امروز در پایتخت اتیوپی و با حضور نخست وزیر این کشور و مقامات سازمان ملل منتشر شد. این گزارش «توسعه انسانی2015؛ کار برای توسعه انسانی» نامگذاری شده است. در این گزارش آمار و اطلاعات مربوط به شاخص‌های توسعه انسانی 188کشور جهان از جمله ایران ارائه شده است.


افزایش توسعه انسانی در ایران و کسب رتبه 69 جهان

گزارش توسعه انسانی 2015 که بر پایه آمار و اطلاعات مربوط به سال 2014 تهیه شده است نشان می‌‌‌‌دهد توسعه انسانی در ایران طی این سال نسبت به سال قبل از آن اندکی بهتر شده است.

نمره ایران از نظر شاخص توسعه انسانی در این سال نسبت به سال قبل از آن افزایش اندکی داشته است.

شاخص توسعه انسانی ارقامی از صفر تا یک را دربر می‌‌‌‌گیرد که هر چه این رقم برای یک کشور بیشتر باشد دلالت بر توسعه یافتگی بیشتر آن کشور در حوزه انسانی دارد.

ایران در شاخص توسعه انسانی در سال 2014 نمره 0.766 را بدست آورده است. برای سال 2013 نیز نمره ایران در این شاخص 0.764 اعلام شده است.

با این حال ایران در رتبه‌بندی جهانی از نظر توسعه انسانی رتبه ایران تغییری نداشته است و در حالی که ایران در سال 2013 در جایگاه 69 جهان از نظر توسعه انسانی قرار گرفته بود در سال 2014 نیز جایگاه 69 را حفظ کرده است.

البته سازمان ملل در برآورد خود از وضعیت توسعه انسانی ایران در سال 2013 تجدید نظر کرده است. در گزارش توسعه انسانی 2014 رتبه جهانی ایران از نظر توسعه انسانی 75 اعلام شده بود.

سازمان ملل ایران را در میان کشورهای دارای توسعه انسانی بالا به حساب آورده است. در گزارش این سازمان کشورهای جهان از نظر میزان توسعه انسانی به چهار گروه تقسیم بندی شده اند که عبارتند از کشورهای دارای توسعه انسانی بسیار بالا، کشورهای دارای توسعه انسانی بالا،‌کشورهای دارای توسعه انسانی متوسط و کشورهای دارای توسعه انسانی پایین.

در گزارش جدید سازمان ملل 49 کشور در گروه نخست قرار گرفته اند یعنی دارای توسعه انسانی بسیار بالا هستند و 56 کشور در گروه دوم، 38 کشور در گروه سوم و 45 کشور نیز در گروه چهارم قرار داده شده اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها