کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازنده آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کیست؟


کد خبر : ۱۷۹۲۰دوشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۱۰۲۴۸۰ بازدید

آزادسازی نرخ بلیت‌های هوایی نیازمند پیش نیازهایی بود اما غیر قانونی مسیر خود را گذراند و این اجحاف در حق مردم است.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما گفت: آزادسازی نرخ بلیت هوایی در ماده 161 برنامه پنجم مطرح شده است اما پیش از اجرایی شدن نیازمند به یک سری مقدمات دارد اما بدون در نظر گرفتن این مقدمات دست به اجرای آن زده شده است. وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن یک‌باره این طرح همانند این است که از پله اول به پله دهم پریده باشی بدون اینکه مسیر قانونی‌اش را طی کند افزود: دراین بین می‌بایست مقدماتی همچون برداشته شدن انحصار حمل و نقل، افزایش صندلی‌ها و توسعه ناوگان هوایی، نوسازی و... انجام می‌شد.

 
آزادسازی نرخ بلیت‌های هوایی ظلم به مردم است

 سید مهدی هاشمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نیز در ادامه با بیان اینکه برخی می گویند آزاد سازی نرخ بلیت‌های هوایی برابر با قانون انجام شده است گفت: آزاد سازی یک سری پیش نیاز داشت که می‌بایست قبل از اجرایی شدن صورت بگیرد اما به باد فراموشی سپرده شدند.

رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی آزاد سازی نرخ بلیت‌های هوایی را ظلم در حق مردم دانست و گفت: برای این امر می‌بایست 30 درصد بیشتر از ظرفیت صندلی وجود داشته باشد تا شرایط رقابتی فراهم شود در غیر این صورت این امر هیچ معنایی نخواهد داشت. وی یکی دیگر از عوامل ایجاد رقابت را ارائه خدمات مطلوب برشمرد تا سرویس مختلفی برای مردم وجود داشته باشد و ادامه داد: به طور مثال سرویس فرودگاهی، سرویس رفت و آمد، امکان اسکان، تفاوت در نوع هواپیما و تعداد همراهان در آن تأثیر گذارند در حالی که در کشور این امکانات فراهم نیست  و با آزاد سازی ناسازگار است.

هاشمی در پایان تصریح کرد: اگر بخش خصوصی فعال شود قیمت سوخت و قیمت هواپیمایی های داخل و خارج آزاد شود شرایط رقابتی خوبی فراهم خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها