کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه


کد خبر : ۱۷۸۳۷چهارشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱:۲۱۲۰۷۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شد ولی ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شد ولی گمانه زنی های سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.

در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد، این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2015 میلادی قرار است روزهای 15 و 16 دسامبر برگزار شود و تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا تقویت شده است. بهبود اوضاع بازار اشتغال تاثیر زیادی بر این گمانه زنی ها داشته است.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9 درصد کاهش داشته تا برای سومین سال متوالی روندی نزولی را تجربه کند. قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه نیز با 0.3 درصد افزایش به 1077 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه نیز با افزایش 0.4 درصدی روبرو شده بود. قیمت طلا نسبت به پایین ترین سطح خود در 6 سال گذشته که هفته قبل به ثبت رسید، 30 دلار افزایش داشته است.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری چیونگ گلد در این باره تاکید کرد: قیمت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا بین 1065 تا 1085 دلار تثبیت شده است. نوسانات ارزش دلار در شرایط کنونی مسیر قیمت طلا را مشخص خواهد کرد.ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی با کاهش روبرو شده است. ارزش دلار هفته گذشته به بالاترین سطح در 12 سال گذشته رسیده بود.

برپایه گزارش سایت طلا، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا به زودی به زیر 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید.

تصمیم اخیر اوپک برای حفظ سقف تولید نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا و کاهش احتمالی نرخ تورم در اقتصاد جهانی خواهد داشت. این مساله نیز به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها