کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بیشترین تعداد کامیون‌های ترانزیتی از مسیر ایران


کد خبر : ۱۷۶۷۲جمعه، ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰:۴۵۳۱۹۹ بازدید

بیشترین تعداد کامیون‌های ترانزیتی که از مسیر ایران عبور می‌کنند از مقصد عراق بار زده شده و به سمت مقصد امارات حرکت می‌کنند تا بار خود ...
بیشترین تعداد کامیون‌های ترانزیتی از مسیر ایرانبیشترین تعداد کامیون‌های ترانزیتی از مسیر ایران

بیشترین تعداد کامیون‌های ترانزیتی که از مسیر ایران عبور می‌کنند از مقصد عراق بار زده شده و به سمت مقصد امارات حرکت می‌کنند تا بار خود را در بنادر ایران برای رسیدن به مقصد امارات تخلیه کنند.

به گزارش صدای اقتصاد، بر اساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از عملکرد ترانزیت جاده ای در هشت ماهه نخست امسال 116 هزار و 708 کامیون از مقصد عراق بارگیری کردند و با عبور از مسیر ایران بار خود را به کشور امارات رسانند. وزن کالاهای جابه‌جا از سوی این تعداد کامیون در این مسیر 3 میلیون و 79 هزار و 911 تن بوده است.اما طی این مدت و پس از این مسیر، کامیون‌های بارگیر شده از مبداء ترکیه به مقصد ترکمنستان بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند. تعداد کاموین‌های ترانزیتی عبوری با این مبداء و مقصد از ایران 34 هزار و 554 کامیون با حمل بار 619 هزار و 970 تن بوده است.

طی هشت ماهه نخست امسال پس از این مسیر، بیشترین کامیون‌های عبوری ترانزیت از ایران از مبدا امارات به سمت مقصد افغانستان در حال حرکت بودند. آنها از بنادر ایران بارگیری خود را برای طی این مسیر انجام دادند. تعداد کامیون‌های عبوری ترانزیت در ان مسیر 31 هزار و 541 کامیون بوده است که کالاهایی با وزن 732 هزار و 672 تن را در مسیر ترانزیتی ایران جابه‌جا کردند.قابل ذکر است به لحاظ حجمی کامیون‌های عبوری ترانزیت از ایران از مبدا امارات به سمت مقصد افغانستان، بار بیشتری از کامیون‌های عبوری از مبداء ترکیه به مقصد ترکمنستان حمل کرده‌اند.

از 359 هزار دستگاه تعداد سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی 227 هزار دستگاه معادل 63 درصد از سوی کامیون‌های ایرانی، حود 56 هزار دستگاه معادل 16 درصد از سوی کامیون عراقی، 36 هزار دستگاه معادل 10 درصد از سوی کامیون ترک و 40 هزار دستگاه معادل 11 درصد به وسیله سایر ملیت‌ها از کشور حمل شده است.

طی هشت  ماهه امسال، حدود 7894 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.7 کاهش داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها