کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش تولید نفت ایران به مجوز هیچ کشوری نیاز ندارد


کد خبر : ۱۷۶۵۰پنجشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۳۴۱۸۵۹ بازدید

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشورمان از ارسال نامه ای به اعضای اوپک برای متعهد ماندن به سقف تولید 30 میلیون بشکه نفت در روز خبر داده و ...

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشورمان از ارسال نامه ای به اعضای اوپک برای متعهد ماندن به سقف تولید 30 میلیون بشکه نفت در روز خبر داده و گفته ایران هم "برای افزایش تولید نفت خود به مجوز هیچ کشوری نیاز ندارد."

آقای زنگنه دیروز 11 آذر گفته "این نامه را برای تصویب اعضای اوپک ننوشته" بلکه هدف از آن "اطلاع و پایبندی اعضای اوپک به سقف تولید و همچنین منظور کردن نفت ایران در برنامه های تولید این سازمان" است.

به دنبال تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، صادرات نفت ایران به شدت کاهش یافته و جایگاه سنتی این کشور در رده بندی صادر کنندگان نفت از دست رفته است.

مهندس زنگنه دیروز گفته بود "خروج نفت ایران از بازار رفتار ستمگرانه و غیرقانونی" است و "بازگشت ما به بازار به مجوز هیچکس نیاز ندارد."

زنگنه برای شرکت در صدوشصت و هشتمین اجلاس اوپک که از روز جمعه در وین برگزار می شود، عازم اتریش است. تداوم کاهش قیمت نفت، رفع تحریم های نفتی و بازگشت ایران به بازار صادراتی، پذیرش اندونزی به عنوان عضو تازه و درخواست وزیر نفت برای احیای نظام سهمیه بندی از مهمترین موضوعات مطرح در اجلاس روز جمعه اوپک است.

مهدی عسلی، مدیرامور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت ایران گفته در نامه آقای زنگنه که به دبیرکل اوپک هم ارائه شده، ایران خواستار "تعهد اعضای این سازمان به سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز است که این به معنای کاهش تولید عربستان و برخی کشورهای دیگر به میزان یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز است."

در اجلاس روز جمعه قرار است اعضای اوپک ضمن بررسی وضعیت بازار، تصمیم های لازم برای مدیریت بازار در سال 2016 را اتخاذ کنند. هم اکنون کشورهای الجزایر، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اکوادور، آنگولا و ونزوئلا از اعضای اوپک هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها