کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تجارت 1.5 ساله ایران وترکیه با ریال و لیر


کد خبر : ۱۷۳۱۱پنجشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۰۳۲۲۶۲ بازدید

رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با بیان اینکه بیش از 1.5 سال است که ایران و ترکیه در تجارت خود از پول ملی یکدیگر استفاده ...

رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با بیان اینکه بیش از 1.5 سال است که ایران و ترکیه در تجارت خود از پول ملی یکدیگر استفاده می‌کنند گفت: براساس توافق بانک‌های مرکزی دو کشور لیر و ریال در مبادلات تجاری طرفین مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

رضا کامی در واکنش به گشایش کانال تجارت ایران و ترکیه برای تسهیل مراودات تجاری، اظهار کرد:  بر اساس توافق انجام شده بیش از 1.5 سال است که بازرگانان دو کشور برای برقراری تجارت با یکدیگر از پول ملی یک دیگر استفاده می‌کنند.

وی افزود: درمدت یاد شده، بیشترین حجم تجارت انجام شده دو کشور از این طریق انجام شده است، یعنی ما در تجارت با ترکیه لیر دریافت کرده ایم و آنها نیز ریال ما را قبول کرده‌اند.

رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه ادامه داد: بر این اساس بانک‌های مرکزی دو کشور پذیرفته اند که پول ملی یکدیگر را در مبادلات تجاری مورد پذیرش قرار دهند و خارج از این توافق تا به امروز اطلاعیه دیگری به دست ما نرسیده است.

وی با اشاره به وضعیت مبادلات تجاری دو کشور در زمان تحریم ها، خاطر نشان کرد:  همزمان با اجرای تحریم‌ها علیه ایران، بانک‌های ترکیه نیز روابط خود را با بانک‌های ما قطع کرده اند و تنها یک بانک در این کشور با بانک های مختلفی در ایران ارتباط دارد.

گفتنی است که سازمان توسعه تجارت روز گذشته اعلام کرد:مقامات بانکی ایران و ترکیه در راستای توسعه صادرات و تسهیل تجارت خارجی با یکدیگر، ترتیبات بانکی و پرداخت با پول ملی (BPA) را راه‌اندازی کردند.

دراین اطلاعیه آمده است که تجار ایرانی برای بهره‌برداری از فرصت پیش‌رو و کسب اطلاعات بیشتر درخصوص جزئیات اجرایی، می‌توانند به بانک‌های اقتصاد نوین، پاسارگاد، پارسیان، کارآفرین، سامان و مسکن مراجعه کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها