کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا هنوز بهترین سرمایه گذاری امن در شرایط بحرانی است


کد خبر : ۱۷۲۳۹سه شنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳:۴۷۱۶۱۱ بازدید

یک روزنامه معتبر انگلیسی نوشت: با توجه به ادامه رقابت بانک های مرکزی جهان برای کاهش نرخ ارز ،سرمایه گذاران بین المللی همچنان به خرید طلا ...

یک روزنامه معتبر انگلیسی نوشت: با توجه به ادامه رقابت بانک های مرکزی جهان برای کاهش نرخ ارز ،سرمایه گذاران بین المللی همچنان به خرید طلا ادامه می دهند و این فلز زرد هنوز بهترین سرمایه گذاری ایمن در شرایط بحرانی به شمار می رود.

روزنامه گاردین، در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2015 میلادی نیز روند نزولی خود را ادامه داده ولی نگرانی های مربوط به چشم انداز اقتصادی جهان موجب جذب سرمایه گذاران به بازار طلا شده است. بر اساس این گزارش قیمت طلا از 1900 دلار در سال 2011 به حدود 1090 دلار رسیده که نشانگر افت 43 درصدی است. گرچه برخی تحلیلگران بر این باورند طلا درخشش و جذابیت خود را از دست داده است ولی هنوز گروهی از تحلیلگران و فعالان بازارهای بین المللی معتقدند طلا بهترین سرمایه گذاری در شرایط بحرانی و اوضاع کنونی اقتصاد جهانی است.

تازه ترین گزارش شورای جهانی طلا نیز نشان می دهد تقاضای شمش سکه و جواهرات طلا در سه ماه سوم امسال با افزایش روبرو شده است. البته قیمت طلا در ماه های اخیر تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست دسامبر فدرال رزرو با افت نسبی روبرو شده است.

ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر افزایش احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده داشته باشد. بانک مرکزی چین مجبور است برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی، سیاست های انبساطی بیشتری را اجرا کند.

بر پایه گزارش سایت طلا ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان به معنای تشدید رقابت برای کاهش نرخ ارز و توسعه و گسترش صادرات است. این مساله از سوی برخی تحلیلگران اقتصادی به جنگ ارزی تعریف شده است.

عامل مهم دیگری که می تواند بر افزایش قیمت طلا در ماه های آینده موثر باشد، افت تولید و عرضه به خاطر کاهش قیمت ها در ماه های گذشته است.برخی تحلیلگران بر این باورند که اگر قیمت طلا به کمتر از 1000 دلار برسد، عرضه و تولید جهانی با کاهش محسوسی روبرو خواهد شد.

در این صورت بسیاری از شرکتهای معدنی جهان تولید و عرضه طلا را متوقف یا کاهش خواهند داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها