کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا برای چهارمین هفته متوالی با کاهش روبرو شد


کد خبر : ۱۷۱۳۴شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸:۲۶۱۲۴۳ بازدید

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شد تا برای چهارمین هفته متوالی روندی نزولی را تجربه کرده باشد.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در روزهای اخیر داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1083 دلار رسیده است . قیمت طلا روز پنج شنبه برای لحظاتی به کمتر از 1074 دلار رسید که این پایین ترین رقم از فوریه 2010 میلادی بوده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا و افزایش خرید دلار و اوراق قرضه شود.

قیمت طلا از ابتدای نوامبر تاکنون بیش از 5 درصد کاهش داشته است. انتشار آمارهای مثبت مربوط به وضعیت بازار اشتغال و کاهش نرخ بیکاری آمریکا تاثیر زیادی بر روند نزولی قیمت طلا داشته است.

دیوید ویلسون تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سیتی تاکید کرد: بی شک احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر شده و سرمایه گذاران در چنین شرایطی تمایلی برای سرمایه گذاری در بازار طلا ندارند.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با افت 1.5 تن روبرو شده تا به پایین ترین سطح از سپتامبر 2008 میلادی برسد.

گزارش سایت طلا حاکیست، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و آمارهای اقتصادی این کشور قرار خواهد داشت.

قیمت هر اونس پلاتین نیز روز جمعه با 2.1 درصد کاهش به کمتر از 855 دلار رسیده که این پایین ترین رقم از دسامبر 2008 میلادی به شمار می رود.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز گذشته با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 14.20 دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت نقره در نزدیک به 3 ماه اخیر به شمار می رود.

گرچه برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت می تواند تحت تاثیر افزایش تقاضای فصلی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند با افزایش نسبی روبرو شود ولی به نظر می رسد فشار ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا مانع از این مساله خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها