کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رنو کپچر و بازار ایران


کد خبر : ۱۷۱۳۳شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸:۰۴۱۳۵۱۰ بازدید

وقتی ایران‌خودرو رنو کپچر را معرفی کرد، خیلی از فعالان بازار گفتند این ماشین در ایران موفق نمی‌شود و شکست سنگینی می‌خورد. برخی به خاطر ...
رنو کپچر و بازار ایرانرنو کپچر و بازار ایران

وقتی ایران‌خودرو رنو کپچر را معرفی کرد، خیلی از فعالان بازار گفتند این ماشین در ایران موفق نمی‌شود و شکست سنگینی می‌خورد. برخی به خاطر سابقه ضعیف ایران‌خودرو در عرضه ماشین‌های وارداتی این را گفتند و برخی هم به خاطر شرایط بازار. این روزها در بازار خودرو کشور می‌بینیم که کپچر جزو معدود خودروهایی است که زیر قیمت شرکت فروش نمی‌رود و هنوز فاصله قیمتی خود را با قیمت کارخانه حفظ کرده است.

مدل‌های 2015 و 2016 این ماشین بین 107 تا 110 میلیون تومان در بازار قیمت خورده‌اند. کپچر جزو آن دسته از محصولات رنو است که به نیم‌شاسی معروف شده و توانسته موفقیت‌های خوبی را هم در فروش و هم در ایمنی و کارایی به‌دست آورد.

وقتی از مالکان خودرو در مورد کپچرشان می‌پرسیم، از موتور 1.2 لیتری توربو 120 اسب‌بخاری راضی هستند و از عملکرد خوب گیربکس 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه صحبت می‌کنند. البته فضای داخلی کپچر شاید برای همه افراد خوب نباشد و برخی هم طراحی داخلی این ماشین را دوست نداشته باشند. ولی کپچرهای دو رنگ این روزهای بازار ایران، در شرایط رکود بازار، اوضاع به نسبت بهتری دارند و توانستند علاوه بر خریداران ابتدایی، دیگر مشتریان این سبک خودروها را به سمت خود بکشانند.


     y99sw1ixxvuws9rq22.jpg

ولی از اواخر امسال رقیبی سر سخت از جاده مخصوص به خیابان‌های ایران می‌آید که اصالتی کره‌ای دارد. تیوولی محصول شرکت رامک خودرو با قیمتی کمتر عرضه می‌شود که ادعای پیروزی در رقابت با کپچر را از امروز دارد. تیوولی با پیشرانه 1.6 لیتری حداکثر توان 128 اسب بخار را تولید می‌کند و با اتکا به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی معتبر AISIN ژاپن این خودروی 1.3 تنی را به خودرویی پرشتاب بدل می‌کند به‌گونه‌ای که تمامی تصورات اولیه از یک پیشرانه کم‌حجم 1.6 تنی در نخستین تجربه رانندگی با این خودرو عوض خواهد شد.

پس باید تا حضور رسمی تیوولی در بازار منتظر ماند و دید کدامیک از این دو محصول پیروز این رقابت خواهند شد .

* حسین دلاور - روزنامه دنیای خودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها