کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنج‌شنبه


کد خبر : ۱۷۰۹۶پنجشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵:۴۶۱۷۳۸ بازدید

قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه به کمتر از 1088 دلار رسیده است. قیمت طلا شب گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1083 دلار رسید که این ...

فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده ولی جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا تاکید کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر وجود دارد.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا به خصوص بهبود وضعیت بازار کار و اشتغال نیز تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و افت قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه به کمتر از 1088 دلار رسیده است. قیمت طلا شب گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1083 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 7 اوت بوده است.قیمت طلا در 10 روز از 11 روز مبادلاتی گذشته با کاهش همراه شده است. به نظر می رسد پس از انتشار آمارهای وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه اکتبر، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر بیشتر شده است.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش نرخ بهره می تواند موجب کاهش تقاضا و در نتیجه قیمت طلا شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، طی ساعات آینده قرار است 6 مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا در خصوص وضعیت اقتصادی و نرخ بهره این کشور صحبت کنند و به نظر می رسد جمع بندی این نظرات می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

جانت یلن و استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا نیز سخنرانی خواهند کرد. انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا از جمله آمارهای مربوط به مدعیان بیکاری نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز همچنان روندی نزولی دارد به طوری که میزان ذخایر آن به کمتر از 663 تن رسیده که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 میلادی به شمار می رود.تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1077 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها