کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۷۰۷۵چهارشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۴۱۷۳۳ بازدید

قیمت در حالی که تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان ادامه دارد، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز ...

قیمت در حالی که تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان ادامه دارد، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه نزدیک به پایین ترین سطح خود در 3 ماه اخیر تثبیت شده است.

پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص بهبود اوضاع بازار اشتغال در ماه اکتبر گمانه زنی های زیادی در خصوص افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر فدرال رزرو مطرح شده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضای طلا شده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با اندکی افزایش نسبت به روز سه شنبه به بیش از 1092 دلار رسیده است. قیمت طلا شب گذشته تا سطح 1088 دلار در هر اونس نیز کاهش یافته بود.

قیمت طلا در 9 روز گذشته با کاهش متوالی روبرو شده است. قیمت طلا روز جمعه نیز به کمتر از 1084 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 7 اوت به شمار می رود. با توجه به در پیش بودن نشست دسامبر فدرال رزرو، اکنون بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال برای نخستین بار از سال 2006 افزایش خواهد یافت و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر رسیده است. نظرسنجی جدید رویترز از 80 کارشناس اقتصادی نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست اتی به بیش از 70 درصد رسیده است. این مساله موجب شده است تا روند خروج طلا از صندوق های سرمایه گذاری جهان تشدید شود به طوری که میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر روز سه شنبه به کمتر از 663 تن رسیده است که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 میلادی به شمار می رود.

گزارش سایت طلا حاکیست، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1077 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با افت بیشتری همراه خواهد شد. به نظر می رسد طی روزهای آینده نیز قیمت طلا تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها