کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حداکثر قیمت بلیت پروازهای عتبات در اربعین


کد خبر : ۱۷۰۴۴سه شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴:۵۸۱۹۳۳ بازدید

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت با اعلام حداکثر قیمت مصوبه انواع بلیت هواپیما به عتبات عالیات، گفت: نظارت جدی بر ...

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت با اعلام حداکثر قیمت مصوبه انواع بلیت هواپیما به عتبات عالیات، گفت: نظارت جدی بر فروش بلیت‌های اربعین حسینی آغاز شده است.

وحید منایی در گفتگو با مهر، با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی به عتبات عالیات،  از برنامه‌ريزي براي سفرهای زائران به عتبات عالیات خبر داد و گفت: تیم‌های بازرسی سازمان حمایت آماده نظارت جدی و پیشگیرانه بر عملکرد آژانس‌های فروش بلیط و شرکت‌هایی هواپیمایی در سراسر کشور هستند.

معاون نظارت بر کالاهای بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سازمان حمایت در راستای سفرهای زائران در ایام اربعین حسینی، افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای عزیمت به عتبات عالیات و با عنایت به اهمیت موضوع ساماندهی قیمت بلیط هواپیما به مقصد نجف اشرف و بغداد، تمهیدات لازم از سوی این سازمان اندیشیده شده است.

وی درباره تمهيدات انديشيده شده نسبت به سفر زائران به عتبات عالیات به ويژه در ايام اربعين حسینی به کشور عراق، تصریح کرد: به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی و جلوگیری از تضییع حقوق متقاضیان بر نحوه فروش بلیت‌ها نظارت کامل انجام می شود.

منایی ادامه داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، امسال برای جلوگیری از افزایش قیمت این مسیرها با هماهنگی‌های  انجام شده بین سازمان حمایت و سازمان‌های هواپیمایی کشوری و تعزیرات حکومتی و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل هواپیمایی قیمت ثابتی برای مقاصد پروازی نجف و بغداد تعیین شد.

وی با اشاره به نرخ‌های مصوب شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به آژانس‌ها، خاطرنشان کرد: نرخ‌های مصوب در مسیر‌های نجف اشرف و بغداد که برای دوره زمانی پنجم تا ۱۸ آذرماه سال جاری تعیین شده، به شرح زیر است:
 

حداکثر قیمت                                         مسیر

۹۵۰ هزارتومان                                   تهران – نجف – تهران

۸۵۰ هزار تومان                                  تهران – بغداد – تهران

یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان                 مشهد – نجف – مشهد

یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان                 مشهد – بغداد – مشهد


معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات گفت: به طور قطع، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از طریق کمیته متشکل از نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل هوایی نظارت کامل بر نحوه فروش بلیت عتبات عالیات خواهد داشت و در صورت احراز هرگونه تخلف با متخلفان، اعمال قانون می‌کند.

وی به زائران عتبات عالیات اظهار داشت: هیچ بلیطی حتی برای پروازهای فوق العاده و چارتری نباید به نرخ‌های بالاتر فروخته شود و قیمت اعلام شده به عنوان سقف نرخ تعیین شده است. نرخ بلیت به مقصد نجف از سایر شهرهای کشور به جز مشهد مقدس نیز به نرخ پروازهای تهران همان ۹۵۰ هزار تومان خواهد بود.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات تصریح کرد: در طول برگزاری این طرح در این ایام، هموطنان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها یا شماره تلفن ۴۴۰۱۴۴۴۰ انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل هوایی در میان گذاشته تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرارگیرد .

منایی خاطر نشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی موظف هستند بر مبنای قیمت‌هایی که به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده است، فروش بلیت را انجام دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها