کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران جزو سه مقصد داغ گردشگران در 2016


کد خبر : ۱۶۹۸۲شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳:۴۷۳۸۰۶ بازدید

بریتانیایی‌ها با دادن رأی بالا به ایران، آن را در میان سه مقصد محبوب گردشگران در سال 2016 قرار دادند.
ایران جزو سه مقصد داغ گردشگران در 2016ایران جزو سه مقصد داغ گردشگران در 2016

بریتانیایی‌ها با دادن رأی بالا به ایران، آن را در میان سه مقصد محبوب گردشگران در سال 2016 قرار دادند.

بازار جهانی سفر (WTM) برای سی‌وششمین بار در لندن آغاز به کار کرد و بیش از ۵۰ هزار کارشناس گردشگری از ۱۹۰ کشور جهان در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده‌اند،
بخش خصوصی ایران نیز یکی از حاضران در این عرصه رقابت بود، آن هم در شرایطی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امسال نیز مطابق چند سال اخیر تحت تاثیر روابط دیپلماتیک دو کشور، ترجیح داد دور این نمایشگاه را خط بکشد، اما با وجود این بی‌محلی، خبرهای خوشی از انگلستان به گوش رسیده است.

براساس رأی گردشگران انگلیسی و و مدیران ارشد صنعت گردشگری، چین، مکزیک و ایران، سه کشوری بودند که در بازار جهانی سفر ۲۰۱۵، به عنوان سه مقصد نخست و محبوب برای سفر در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد‌ه‌اند.

طبق گزارش سالانه WTM، بر مبنای رأی ۲۰۵۰ ذی‌نفعان این نمایشگاه، از جمله خریداران و غرفه‌داران و همچنین با رأی ۱۰۳۸ گردشگر بریتانیایی، ۱۶ درصد از گردشگران برای سفر به ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی علاقه نشان داده‌اند و از هر ۱۰ رهبر کسب و کار در بازار جهانی نیز سه نفر برای انجام مبادلات اقتصادی در سال آینده میلادی، ابراز تمایل کرده است.
با انتشار این گزارش بازار جهانی سفر، رسانه‌های زیادی همچون رویترز، BBC و “تراول ویکلی” به «صدرنشینی ایران در بین مقاصد محبوب سفر در سال ۲۰۱۶» پرداخته‌اند.

سایمون پرس، مدیر ارشد بازار جهانی سفر (WTM) نیز با اشاره به میزان علاقه‌مندی گردشگران برای دیدن ایران گفت: بسیاری از شرکت‌های خارجی در نتیجه توافق ایران و ۱+۵ دنبال تجارت در ایران هستند، کمپانی‌های گردشگری نیز مسیر خود را به سمت ایران پیدا کرده‌اند.

پس از توافق هسته‌ای و اقدام برای حذف تحریم‌ها علیه ایران، وزارت امور خارجه بریتانیا نیز هشدار به اتباع خود درباره سفر به ایران و توصیه برای لغو سفرهای غیرضروری به این کشور را حذف و اعلام کرد: میزان خطر برای اتباع بریتانیایی به دلیل تغییر روابط دولت رییس جمهور روحانی، کاهش پیدا کرده است.نمایشگاه گردشگری لندن که بیشتر محل ملاقات جهانی برای تجارت سفر است و یکی از مهمترین رویدادهای صنعت گردشگری به شمار می‌آید، امسال از دوم نوامبر (۱۱ آبان ماه) کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه که شریک امسال آن مکزیک بود و به خاطر حضور پررنگ‌اش به عنوان یکی از سه مقصد محبوب گردشگران در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد، پنجم نوامبر (پنجشنبه، ۱۴ آبان ماه) به سی و ششمین فعالیت خود خاتمه داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها