کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک رسوایی جدید دیگر برای فولکس واگن / ویدیو


کد خبر : ۱۶۹۲۴پنجشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵:۳۷۴۵۹۸ بازدید

یک تحقیق داخلی شرکت فولکس واگن نشان می‌دهد که در تست‌های انجام‌شده بر خودروهای ساخت این شرکت، سطح آلایندگی و انتشار ...

یک تحقیق داخلی شرکت فولکس واگن نشان می‌دهد که در تست‌های انجام‌شده بر خودروهای ساخت این شرکت، سطح آلایندگی و انتشار دی‌اکسید کربن، و میزان مصرف سوخت پایینتر از آنچه بوده نشان داده شده است.

فولکس واگن می‌گوید این مشکل عمدتا در خودروهای گازوئیلی وجود دارد، هرچند برخی مدل‌های بنزین‌سوز هم دچار آن هستند. احتمالا حدود ۸۰۰ هزار دستگاه خودرویی که فولکس واگن فروخته چنین مشکلی داشته باشند. به گفته یک سخنگوی فولکس‌واگن خودروهای اسکودا، آئودی و سیات از جمله مدل‌های مشکل‌دار هستند. مطابق گزارش جدید خودروهای با حجم موتور ۱.۴، ۱.۶ و ۲ لیتری ساخت فولکس‌واگن دی‌اکسید کربنی بیشتر از آنچه که تست‌های قبلی نشان می‌دادند، منتشر می‌کنند. این شرکت، که پیشتر برای پس گرفتن ۱۱ میلیون خودروی دیزلی نزدیک به ۷ میلیارد یورو کنار گذاشته بود تخمین می‌زند که مشکل جدید ۲ میلیارد یورو هزینه برایش ایجاد کند. روی ۱۱ میلیون خودروی قبلی دستگاهی نصب شده بود که عامدانه سطح آلایندگی را پایین‌تر از سطح واقعی نشان می‌داد.

xnpsm7kb0y9b3teuzru0.png


سهام شرکت فولکس واگن با رسوایی‌های اخیر نزدیک به ۴۰ درصد ارزش خود را ظرف یک ماه و نیم اخیر از دست داده است. تنها امروز بهای هر سهم فولکس‌واگن از ۱۱۰ یورو در روز گذشته به ۱۰۱ یورو افت کرد و به این ترتیب این شرکت ۸ درصد ارزش بازار خود را یک روزه از دست داد.

روز دوشنبه مقام‌های آمریکایی فولکس واگن را متهم کردند که در خودروهای گرانقیمت پورشه و آئودی، با حجم موتور ۳ لیتر هم از دستگاه‌های دستکاری سطح آلایندگی استفاده کرده است. فولکس واگن این اتهام را رد کرده است. پورشه هم این اتهام را رد کرده است، با این حال شاخه آمریکای شمالی پورشه اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی پورشه کاین را با تخفیف می‌فروشد.

با وجود رسوایی تازه، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان با لحنی حمایت‌آمیز درباره خودروساز آلمانی گفته است: "فولکس واگن خودش مساله دی‌اکسید کربن را مطرح کرده است و این نشان می‌دهد که این شرکت برای شفافیت جدی است." در ماه سپتامبر آژانس حفاظت محیط‌‌ زیست آمریکا اعلام کرد در موتورهای گازوئیلی بعضی از خودروهای فولکس‌واگن که در آمریکا فروخته می‌شد، دستگاه‌هایی نصب شده بود که با قرار گرفتن در شرایط آزمایشی کارکرد موتور را تغییر می‌دادند تا نتایج بهتری نسبت به کارکرد معمول به‌دست آید.

فولکس واگن به دستکاری عمدی خودروها اقرار کرد. ماه گذشته میلادی مدیرعامل این شرکت تغییر کرد.


فولکس‌واگن؛ ‌مشکل جدید دی‌اکسید کربن بالا و سقوط سهام :
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها