کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بخش اول بدهی بابک زنجانی امروز پرداخت شد


کد خبر : ۱۶۸۳۴دوشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹:۰۶۷۴۸۶ بازدید

وکیل‌مدافع بابک زنجانی از پرداخت و تسویه بدهی موکلش به مبلغ یک میلیارد و 427 میلیون و 500 هزار یورو که از طریق بانک مرکزی در اختیار ...

وکیل‌مدافع بابک زنجانی از پرداخت و تسویه بدهی موکلش به مبلغ یک میلیارد و 427 میلیون و 500 هزار یورو که از طریق بانک مرکزی در اختیار وی قرار گرفته بود، خبر داد.

رسول کوهپایه‌زاده اظهار کرد: مطالبات شرکت نفت شامل دو بخش است که یک بخش از آن پول واریزی است که توسط بانک مرکزی انجام شده و بخش دیگر راجع به محموله‌های نفتی است که پیش فروش آن انجام شده و افکار عمومی و دادگاه نیز در جریان هستند.

وی ادامه داد: طی نامه رسمی که از سوی معاون محترم دادستان تهران و مسئول رسیدگی و سرپرستی اموال موکلم رسما به دادگاه اعلام شده، تا این لحظه همه اموال داخلی موکلم که به شرکت نفت منتقل و در اختیار شرکت نفت است، مبلغ دو هزار و 600 میلیارد تومان برآورد شده است.

کوهپایه‌زاده افزود: کل مبلغ واریزی شرکت نفت از طریق بانک مرکزی یک میلیارد و 427 میلیون و 500 هزار یورو بوده که از این مبلغ، 660 میلیون یورو توسط شرکت نفت برداشته شده است، یعنی مبلغ 660 میلیون یورو به دستور شرکت نفت به پیمانکاران این شرکت پرداخت شده است.

وکیل مدافع بابک زنجانی تصریح کرد: اگر مبلغ 660 میلیون یورو را از کل یک میلیارد و 427 میلیون و 500 هزار یورو کم کنیم، عددی که بدست می آید، 767 میلیون و 500 هزار یورو - موجودی طلب نفت از بابت پولی که بانک مرکزی واریز کرده- است.

کوهپایه‌زاده افزود: امروز مشخص شد ارزش اموال داخلی موکلم 2600 میلیارد تومان بوده است که آن را به یورو تبدیل می کنیم و همان 767 میلیون و 500 هزار یورو می شود؛ یعنی بدهی موکلم در قسم اول صفر، تسویه و پرداخت شد. یعنی مبلغ یک میلیارد و 427 میلیون و 500 هزار یورو که از طریق بانک مرکزی در اختیار موکل قرار گرفته بود، امروز تسویه شد.

وی درباره قسمت دوم بدهی موکلش که مربوط به محمولات نفتی است، گفت: وکلای خارجی موکلم در حال تلاش برای صدور ضمانت نامه هستند و این کار روال قانونی خود را طی می کند.

کوهپایه‌زاده یادآور شد: با توجه به اینکه موضوع محرمانه و حساسیت فوق العاده ای دارد و هنوز هم تحریم ها برداشته نشده و برخی هم تلاش می کنند که در روند این انتقال، اخلال ایجاد کنند و به دلیل اینکه مکاتبات محرمانه ای که قبلا بین ما و شرکت نفت بود، به دلیل قصور یکی از وکلای شرکت نفت منتشر و رسانه ای شد، بنابراین مطالب مربوط به صدور ضمانت نامه را در دادگاه مطرح خواهیم کرد و به مصلحت نیست که آن را اطلاع رسانی کنیم.

کوهپایه زاده درباره موضوعی که مطرح شده تا این لحظه پولی از سوی زنجانی به حساب شرکت نفت واریز نشده است، گفت: از روز اول هم هیچ وقت موکلم نگفت که پول را واریز می کند. برای اینکه هم موکلم، هم شرکت HK و هم بانک های موکل تحریم هستند و هیچ قدرتی هم تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود، امکان انتقال یک دلار پول را ندارد.

وی درباره موضوع دیگری که مطرح شده به زنجانی شماره حساب داده ایم و او پول را به حساب های اعلامی واریز نکرده است، اظهار کرد: موکلم در دادگاه گفت که اگر شرکت نفت بتواند 5 دلار به این حساب ها پول واریز کند و فیشش را در دادگاه ارایه دهد، من همه اتهامات را قبول می کنم. دوستان می دانند که این حساب ها اساسا قابلیت انتقال پول را ندارند.

کوهپایه‌زاده از زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه موکلش اظهار بی اطلاعی کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها